Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløse netværk & persondataloven

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle i skarpe advokattyper derude!

Jeg håber en af jer kan svare mig på dette spørgsmål: Hvilke informationer om et trådløs netværk (eller et netværk i al almindelighed) er beskyttet af persondataloven - altså hvilke ting må man gemme og hvilke må man ikke? Der hvor jeg bl.a. er i tvivl er:

SSID (navnet på netværket, da det kan indeholde adressen på huset netværket er i)
Sikkerhedsindstillinger (hvorvidt netværket benytter kryptering eller ej)

Af ting jeg forventer er ulovligt at gemme er at finde:

Tilsluttede brugere (hvilke bruger der pt. er tilsluttet routeren og deres respektive MAC-adresser og IP-adresser)
Data-dumps (deciderede udtræk af data overført over det trådløse netværk)


Det er lidt komplekst egentlig, for jeg finder det noget svært at finde endegyldig information om.

Mvh.
Michael

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke se hvordan nogle af ovenstående oplysninger kan være personhenførbare, hvorfor jeg tvivler på at persondataloven overhovedet regulerer dette område.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Derimod tror jeg pænt meget du kommer i troværdighedsproblemer hvis du laver en (ofentlig) database over wlans, hvad enten du selv scanner eller ej :)
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er altid openwifi.dk til det :)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 11:15:31
Forfatter: mcsolutions
Derimod tror jeg pænt meget du kommer i troværdighedsproblemer hvis du laver en (ofentlig) database over wlans, hvad enten du selv scanner eller ej :)


Jeg sagde da intet om offentlige databaser eller noget som helst af den art. Det er data der skal gemmes til en undersøgelse.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du læste hvad du kommenterede på ville du se at offentlig var i en parantes, min udtallelse er stadig gyldigt på trods af at i holder jeres resulater hemmelige.
Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg tror ikke at lige dette området er reguleret  i persondataloven, men som udgangs pukt hvis der er noget som er personfølgsom skal loges i databasen, dvs. hvem der har ændret og hvad der er blivet ændret til. Dette gælder hvis data opbevares i perioden længere end 6 mdr. Hvis der skal laves kun nogle statisitiker og derfor ikke personificeret, så må du godt. Det er hvad min viden række til. Det kan godt være at den er ikke 100% up to date. Prøv at tale med Datatilsynet.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)