Jeg er så heldig at efter 12 måneders hårdt arbejde, at ligge absolut nummer 1 på næsten alt hvad der har med Twilight at gøre.
Der er dog et sidste søgeord jeg arbejder på som er ---> Breaking Dawn
Hvor vigtigt er det at jeg fortsætter med at linkbuilde? Jeg har ikke ret mange konkurrenter end Saxo og CDON.com som sælger bøgerne og filmene.
Er det nok at det kun er 1 gang om ugen jeg skaffer et par links, eller skal jeg fortsætte det hårde arbejde som godt kan blive træls i længden?
Hej Sasa og tillykke med den flotte dominans af nichen! Det er godt gået!
For at kunne svare på dit spørgsmål, om du skal linkbuilde en masse fortsat, synes jeg det er vigtigt først at spørge om du spinder guld i nichen eller det bare er småpenge der kommer ind.
Hvis der ikke er meget at tjene, kan du sagtens være lidt nonchalant med link buildingen - tage den med ro og bruge dine kræfter på andre projekter, som har større potentiale.
Hvis du tjener kassen på din serp dominans, så skal du selvfølgelig passe lidt bedre på dine placeringer. Der er mange gode råd og betragtninger i tråden her allerede om hvordan, så den del springer jeg over denne gang. :-)
Mvh Anders Saugstrup
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Vil sige som Anders... Hvis du vil, så gå efter at lave en ny side , med et nyt emne.
Den første side man får til tops, er altid den hårdeste, så det bliver nemmere næste gang. Specielt hvis du har lavet en liste over hvor du fik dine stærke links fra
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Forestil dig du laver et interview med et par af dine brugere og laver en seriøs artikel om hvorfor kvinder tiltrækkes af twilight universet. Det er overhovedet ikke umuligt at den kan blive bragt på et af de store kvindesites i Danmark, selvfølgelig med et link tilbage til siden (før du skriver til nogen og spørger om de er interesserede tjekker du at de bruger dofollow i deres artikler).
Dermed kan du opnå links meget få andre kan opnå.
Det kan sagtens tage 2 uger og en del arbejde at skaffe et link, til gengæld får du en værdi eventuelle senere konkurrenter har meget svært ved at hamle op med. Så i stedet at fokusere på f.eks. "1 link om dagen", skulle du tage og fokusere på at udnytte din position til at få nogle links som er svære.
Hej Thomas
Kanon ide du kommer med. Det ville ikke være svært for mig, at interviewe nogle kvinder da jeg har nemt adgang til dem i forvejen. Altså igennem mit studie osv Det kunne godt lyde forkert, hehe.
Ligesom du og Erik anbefaler det, så er jeg også fuld igang med at bygge et andet domæne op. Jeg smed et link i et tidligere kommentar - The Hunger Games. Den har allerede kæmpe succes i USA, og jeg håber kun at den kommer til at slå igennem i Danmark.
Angående det at få et personligt blog har jeg overvejet mange gange. Tak for din kommentar.
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Twilight Danmark spinder nok ikke guld som andre nicher ala mobilabonnementer, banklån osv, da affiliate udbetalingen er meget højere i de nicher.
Nu har jeg selvfølgelig ikke lyst til, at snakke for højt om hvor meget Twilight Danmark tjener men det er hvert fald nok til at dække en del udgifter om måneden.
Jeg synes dog stadig ikke at det er nok, da pengefaktoren er hvad der motiverer mig mest. Ja nærmest tænder mig.
Korrekt jeg er ikke bange for at indrømme, at de grønne sedler tænder mig
Så ingen tvivl om at jeg er i fuld gang med at starte andre affiliate sites op.
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.