Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fandt du dine første kunder?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere!

Jeg har startet en mindre virksomhed, inden for video produktion

Hjemmesiden er stortset klar, registreringen er fuldført, men før vi går ud og køber dyrt udstyr vil vi gerne have mindst én kunde der finder projektet interessant.

Vi har prøvet at sende e-mails rundt, men jeg er bange for at de bliver opfattet som spam mails.

Hvor har i fundet jeres kunder? og hvor vil i råde mig til at søge?

I kan se min hjemmeside på www.wavead.dk

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 10:25

Wave ad:

Vi har prøvet at sende e-mails rundt, men jeg er bange for at de bliver opfattet som spam mails.

Ja, det er spam. Og det kan blive en dyr fornøjelse.

Måske få lidt mere information ind på siden om hvad i gør. Jeg synes måske "video produktion" bliver meget meget vidt begreb, som jeg har svært ved at forholde mig til. Beskriv lidt mere om hvad I kan. viralreklamer på youtube, produktvideo etc. ?

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

"Og det kan blive en dyr fornøjelse"

er det ikke lovligt at kontakte bestemte virksomheder eller klubber?

Det er ikke sådan at vi har en form for automatisk mail service som sender til alle vi kan 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:38

Det er så vidt jeg ved ulovligt at sende reklame til virksomheder på mail, det skal være pr post.

Men nok om det, har i prøvet at ringe rundt til virksomheder som kunne være interessante for jer?
Og høre om det de evt kunne få brug for noget af det i laver. Samtidlig kunne i lave lave et intro tilbud til nye kunder, som glæder i en eller to mdr?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Wave ad:

"Og det kan blive en dyr fornøjelse"

er det ikke lovligt at kontakte bestemte virksomheder eller klubber?

Det er ikke sådan at vi har en form for automatisk mail service som sender til alle vi kan 

Nej du må ikke sende uopfordret mail ud til nogen. Bøden starter ved 10.000 så vidt jeg husker.

Hvis jeg var jer ville jeg lave nogle prøver på hvad I kan så jeres måske kommende kunder har noget visuelt at bedømmer jer på. Det der med først at ville købe udstyr når der kommer en kunde virker lidt som om I ikke rigtigt gider ideen.

Hvorfor vente? Er det fordi I er bange for der aldrig kommer bare en enkelt kunde?

Hvis I i stedet gik købt det udstyr og gik i gang med at lave nogle prøver på hvad I kan, så er det langt lettere at tiltrække kunder, fremfor at gå og vente på den første kunde, uden at have nogle referencer eller noget at vise frem.

Husk I sælger noget visuelt, du kan ikke forvente kunder køber på baggrund af lidt snak og noget tekst på en hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41

det du gør Wave -ad ( jeg kan ikke se dit fornavn

er at finde 20 kundeemner i krak.dk. Så tager du knoglen i dag og ringer til 10 af dem, og får en snak om du kan sende dit tilbud ud på en mail

Og i morgen tager du de 10 sidste og gør det samme

På mandag og tirsdag, følger du op ( meget vigtigt) og ringer til SAMME person som fik mailen, og hører dem stille og roligt om de kan bruge dit tilbud

jeg fik mine første kunder ved at ringe uopfordret, og bane vejen for et salg ( så ja, det virker)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:52

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 10:52
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også mene at det at ringe potentielle kunder op er vejen frem for at skaffe (nye) kunder.

Derudover er det måske en god idé at lægge lidt flere oplysninger på din profil og bruge Amino. Opret evt. et indlæg i "jeg har et godt tilbud til dig" for at gøre opmærksom på jeres ydelser og deltag aktivt i debatterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Damn, godt vi lige fik det på plads - det var de første og sidste mails vi sender så.

Mht. til intro tilbuddet, har vi planer om at tilbyde at producere videoen før betalingen finder sted, så kunden har mulighed for at se det færdige produkt - og så kun hvis kunden er tilfreds købes produktet. netop fordi vi ikke har noget at vise frem endnu.

Ja, du har ret Thomas, vi frygter lidt at det bliver svært at finde kunder - men som du siger er det kun sværere at finde kunder uden at have noget at vise frem. 

Vi kunne evt. få smidt starttilbudet ind på forsiden, så kunderne ved at de kan se deres produkt, før de laver købet?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 10:54

Hej Wave ad! 

Jeg fandt mine første kunder her på Amino. Jeg tilbød ekstra rabatter og ekstremt gode tilbud til brugerne herpå! Det var ikke svært. Opret blot en tråd og skriv hvad du kan, sælger, hvad produktet er, og hvilken rabat du giver Skype-Smile

Jeg vil råde jer til at bruge Amino i starten, og få et par kunder og referencer! 

Held og lykke!

DBH 

Jonas Donbæk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)