Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - Evt hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg er igang med at snakke med forskellige firmaer i Asien omkring forskellige varer, som jeg gerne vil importere. Jeg er 22 år og studerende.

Jeg har herinde læst at det ville være en god ide med en "AGENT", som kan hjælpe en.

Jeg har bedt min evt kommende forretningspartner om at sende nogle samples af produktet. Når jeg har modtaget det vil jeg teste produktet og lignende. Derefter skal jeg bestille 350 KG hjem i 33 kasser. Det er ca 2 m3.  Toldsatsen er 7,8 %. Jeg har styr på priserne og hvilke encoterms der bruges. Er igang med at indhente priser fra Blue Water og DSV. 

Jeg vil høre om hvad sådan en AGENT kan hjælpe med? Det jeg skal importerer koster omkring 25.000 for selve tingene. så der er alligevel tale om nogle penge. 

Tak på forhånd.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det kommer meget an på hvad du forventer en Agent skal have af rolle, og løse af opgaver for dig...?

Nogen bruger dem til at finde leverandører, nogle forhandle priser, andre til QC...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det jeg mener. Jeg ved ikke hvad jeg skal forvente? For det jeg skrev først er ved jeg har lige nu. Ved ikke hvad mit næste step er. Men kan det betale sig i mit tilfælde at få en agent til at hjælpe? Der må jo være mange ting jeg ikke ved noget om?

(Hvad er QC)

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har ikke selv erfaring med at importere fra Asien, men jeg har en tidligere kollega, der idag driver en konsulentvirksomhed, der hjælper med import/export samt outsorcing af produktion til Asien. Du kan besøge hans hjemmeside www.eastway.dk og søge mere information samt give ham (Ole) et ring, hvis du er interesseret i at vide mere. Held og lykke med projektet.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er tilfreds med det setup du har nu af leverandør, priser og betingelser, så er der QC (Kvalitetetskontrol) shipping er du igang med... Så er der kun spørgsmålet om ting i Danmark som importørreg. tilbage i grove træk.

Så er du jo langt i processen.... Overvej hvad du vil gøre med QC

En Agent handler pr. definition for din regning og risiko, så det er ikke en der normalt tager noget af risikoen for dig.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kimros1:
at snakke med forskellige firmaer i Asien omkring forskellige varer, som jeg gerne vil importere

Du skal huske, at du skal være registreret importør, hvis du ønsker at importere varer med henblik på videresalg fra lande udenfor EU. Du kan lave registreringen som importør samtidig med at du opretter et CVR-nummer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)