Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indflydelse af webhotel placering iforhold til google søgeresultater

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle SEO Folk

Jeg kunne godt tænke mig at genoptage en gammel tråd omhandlende placering af webhotel iforhold til det land jeg vil målrette min side til.

Thomas Rosenstand og Mikkel deMib nævner begge i denne tråd at placeringen af ens server har betydning iforhold til det land man har til mål at ramme.

Dvs hvis jeg vil have at min hjemmeside skal rangere bedst i google søgeresultater så skal serveren placeres i Danmark, om det er pga den danske IP eller hvilken faktor der spiller ind har jeg ikke helt styr på.

Det skal lige siges at den tråd jeg linker til er 1 år gammel og der kan derfor godt være kommet nyt materiale og ændringer der har betydning for dette. Så jeg siger ikke at Thomas og Mikkel dengang var forkert på den :)

Men hvis man idag skal følge Google's egne ord, så har placeringen af serveren ingen betydning så længe jeg har et .dk domæne. Så går den slet ikke ind og kigger på IPen på serveren. og i google webmaster tool kan man i "Geo Targeting" værktøjet se hvilket land man har målrettet, altså Danmark.

Se googles eget svar på det her: Geoplacering

Grunden til denne tråd er egentlig bare at få afklaret om det har betydning, idet vi kan få hoset vores server udlansk for ½ halv pris iforhold til vores nuværende host. Vi har testet denne host af og de har 100% oppetid, samt ligeså hurtig svartider som vores nuværede host som har en oppetid på 99.80%.

Lad mig høre jeres meninger :)

De bedste hilsner
Jonas Ebbe
Greenline A/S

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:01

det kan have meget at sige når det er hård konkurrence om pladserne på google, den side der ligger tættest på bruger får x point mere af google

vis siger meget lav konkurence ingen af de andre gør noget , kan det betyde mindre for en tit

normalt åbner den side hurtigere der ligger tæt ved bruger

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Som google selv skriver så betyder det vidst ikke noget så længe du bruger et .DK domæne, og herudover er det også muligt selv at vælge den geografiske henvendelse ved brug af deres webmaster tools, så betydningen burde være minimal. Selvfølgelig så skal du nok ikke hoste en side i f.eks USA da det jo så vil gå ud over performance.

Hvis du ændrer hosting-udbyderen for et landedomæne, bør det ikke ændre noget.

Fra Maribo
Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 21:13

Som skrevet i mit indlæg, så er oppetiden, og svartiden bedre hos den udlanske host vi overvejer ;)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:24

Der er intet nyt - det har stadig en betydning, og Matt Cutts videoer er stadig lige korrekte:

Fra Maribo
Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 21:37

@Thomas Rosenstand.

De 2 videoer du henholdsvis linker til er henholdsvis fra 3/6 år 2009 og 25/5 år 2009.

Dette som også Google selv har skrevet er sidst opdateret Juli år 2011.
Linker lige til det igen Google svar på placering af host og domæner

her quoter jeg lige fra:

"Hvis der ikke indtastes oplysninger i Webmasterværktøjer, ser vi
på webstedets landedomæne (.ca, .de osv.). Hvis der anvendes et internationalt
domæne (.com, .org, .eu osv.), ser vi på IP-adressen. Hvis du ændrer
hosting-udbyderen for et landedomæne, bør det ikke ændre noget"

Og Thomas, det er ikke fordi jeg tvivler på din viden om SEO og erfaring, for uden tvivl du er en "gammel rotte" i faget. Men at poste til en 4 år gammel video overbeviser mig slet ikke, da Google's Geo targeting værktøj formegentlig slet ikke eksisterede dengang.

Mvh Jonas

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:43

Hej Jonas

Jeg ved ikke, om jeg kan forklare dig det på anden vis end det, jeg skrev: De videoer er stadig gældende.

Og i 2009 var der geotargeting i GWT.Ellers var ham her sgu en meget fremsynet mand: http://www.redcardinal.ie/geotargeting/03-08-2009/major-changes-google-geotargeting/

Men jeg synes, du skal hoste der, hvor du får det gode tilbud og driftsikkerhed. Og jeg har slet intet behov for at overbevise dig - du har sikkert også et argument mod at der var geotargeting i 2009 ;-)

Spøg til side: Hvis du ikke er i en meget konkurrencepræget niche, kan du sagtens opveje det minus, du giver dig selv ved at hoste i et land, der ikke er dit målområde. Du skal bare være ekstra skarp på de andre områder.

Beklager jeg ikke kunne hjælpe dig med mere overbevisende fakta.

Fra Maribo
Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 21:50

Hehe, du har da nu overbevist mig om at Google's Geo targeting eksisterede dengang.

Men jeg er stadigvæk i tvivl om selve betydningen af flytningen, når man læser googles svar om Geoplacering. De kigger på webstedet landedomæne (.dk) så de kigger slet ikke på at serveren er placeret i f.eks England?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Som jeg forstår det er geo-targeting stadig gældende, men IP-adressens lokalisation bruges kun hvis det er på internationale domæner og hvis man ikke har opgivet et land siden henviser til via googles webmaster tools :) Er ret sikker på at opgiver man danmark i webmaster tools bliver ens side os geo-targeted til danmark.

Nu er jeg jo ikke SEO ekspert, men ville nu følge googles information, det er trods alt dem der står for det.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:59

Jeg kender ikke svaret 100 %. Men lig mærke til ordet " bør " . Det siger i hvert fald at hvis du vil være 100 % sikker, skal du hoste den i DK.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)