Hej alle SEO Folk Jeg kunne godt tænke mig at genoptage en gammel tråd omhandlende placering af webhotel iforhold til det land jeg vil målrette min side til. Thomas Rosenstand og Mikkel deMib nævner begge i denne tråd at placeringen af ens server har betydning iforhold til det land man har til mål at ramme. Dvs hvis jeg vil have at min hjemmeside skal rangere bedst i google søgeresultater så skal serveren placeres i Danmark, om det er pga den danske IP eller hvilken faktor der spiller ind har jeg ikke helt styr på. Det skal lige siges at den tråd jeg linker til er 1 år gammel og der kan derfor godt være kommet nyt materiale og ændringer der har betydning for dette. Så jeg siger ikke at Thomas og Mikkel dengang var forkert på den :) Men hvis man idag skal følge Google's egne ord, så har placeringen af serveren ingen betydning så længe jeg har et .dk domæne. Så går den slet ikke ind og kigger på IPen på serveren. og i google webmaster tool kan man i "Geo Targeting" værktøjet se hvilket land man har målrettet, altså Danmark. Grunden til denne tråd er egentlig bare at få afklaret om det har betydning, idet vi kan få hoset vores server udlansk for ½ halv pris iforhold til vores nuværende host. Vi har testet denne host af og de har 100% oppetid, samt ligeså hurtig svartider som vores nuværede host som har en oppetid på 99.80%. Lad mig høre jeres meninger :) De bedste hilsner |
det kan have meget at sige når det er hård konkurrence om pladserne på google, den side der ligger tættest på bruger får x point mere af google
vis siger meget lav konkurence ingen af de andre gør noget , kan det betyde mindre for en tit
normalt åbner den side hurtigere der ligger tæt ved bruger