Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bevisbyrde ved inkassosag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

Vi har et nystartet firma der sælger reklameartikler og vi er nu kommet dertil at vi har fået solgt lidt, men har ikke fået betaling!

 

Jeg har pt. en kunde som jeg har sendt en venlig påmindelse og første rykker, men tænker på hvis kunden ikke betaler og sagen skal til inkasso, hvordan står jeg så, jeg har nemlig ikke noget på skrift fra kunden, alt foregik over telefon og den tager han ikke mere! Jeg har selvfølgelig eksempler på de kuglepenne, visitkort, nøgleringe mm. han købte.

 

Det drejer sig samlet om ca. 22.000 kr. eks. moms.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige haft sådan en sag i retten og vandt!!!   Det tog kun et par år, så man skal være tålmodig.

 

Det er kunden der har bevisbyrden.

 

Men det er altid godt hvis du har ordrebekræftelse, pakkekvittering, tilsendte materialer fra kunden osv.

 

Men under alle omstændigheder bør du vænne dig til at sende en ordrebekræftelse på mail. Den er god at have.

 

 

 

 

 

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Uha det er godt nok længe, er dog glad for at det er ham der har bevisbyrden.


 

Det skal lige bemærkes at jeg ikke kan komme i telefonisk kontakt med kunden og han bor i den anden ende af landet. Normalt ville jeg også gøre brug af en ordrebekræftigelse på mail, men fik det ikke gjort denne gang..

 


Er der nogen der har nogle foreslag til et godt inkassofirma? jeg har overvejet Difko inkasso, dels fordi jeg i forvejen har nogle anparter hos dem og de fremtræder seriøse, men hovedsageligt fordi jeg godt kan lide deres model med at de tager ud til kunden..

 

Alle anbefalinger og erfaringer er velkomne

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)