Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i forhold til 2 //

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Jeg har fået installeret Joomla på min side... og endelig efter et par timers arbejde fået den gjort SEO venlig..

Men alle adresserne er med www.homepage.com//u/etellerandet ... altså to backslash efter selve adressen...

Er det noget der har betydning for googles pagerank eller indeksering... ?

(og jeg er ikke rigtig sikker på hvorfor den gør det... men det er sikkert besværligt at lave om, så hvis det ikke gør noget, så orker jeg ikke at rette op på det.. )

(til en sidebemærkning her, kan jeg også se, at nogle gange, når der kommer en besøgende fra amino på min hjemmeside, så er det også med adressen www.amino.dk//view.asp ... )

Mvh Brian Brandt

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:05
// angiver blot et tomt directory, og det er bestemt ikke gavnligt. Så se at få det fjernet :)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:12
okay... det har sikkert noget med selve installationen at gøre så... for jeg mener allerede da jeg fik det installeret, at der var to //...

Hmm.. har også lagt mærke til, at joomla laver rigtig mange underbiblioteker... så de hedder www.xxx.com/u/something/1/ting/

Hvis det ellers er bygget op med ordentlig indgang til 2nd tier siderne, har det så nogen betydning for google''s indeksering ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:13
Når der bliver skrevet domæne//u så er det sikkert fordi at programmøren har sat 2 variabler sammen hvor den ene har "domæne/" og den anden "/u". Altså han har ikke gjort sit arbejde og tjekke for / i den ene eller anden variabel ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:24
Det lyder ikke som en særlig elegant løsning med alle de directories. Det kan sagtens få negativ betydning for dig både med hensyn til indeksering og ranking
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:15

Hej

Jommla har i rod biblioteket placeret en htaccess som styrer den måde den håndterer SEO venlige URL er – der er flere løsninger i samme fil – du kan ændre den ved hjælp af de udkommateringer der er – husk at lukke med havelågerne ved dem du ikke skal bruge. Så har du løsningen på problemet.

Husk at gemme en orginalkopi, hvis du kommer til at skrive noget forkert.

Med venlig hilsen

Wesecureit

Chefprogrammør

René

Wececureit René
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:54
Hej Brian

Her er en koderne til din htaccess fil, hvis den er sat op som standard- kopier koden her og opret en fil ved hjælp af noteblok – filen døbes .htaccess ( bemærk ingen ekstension og punktum som start ) gem filen på din harddisk – derefter uploader du den til rodbiblioteket på webstedet – husk det skal være  i Ascii format ( ikke binær ) sæt chmod til 444 og test den skulle nu rewrite korrekt.

Hvis du ikke selv vil eller kan / tør gøre det, kan du sende en PM til mig og vi kan aftale du giver mig Telnet adgang eller ftp adgang til serveren – det tager ikke mange minutter at få det op at køre.

## mod_rewrite in use
RewriteEngine On

## If Joomla is installed in the web server root
## RewriteBase /
## If Joomla is installed in a sub-directory
## RewriteBase /directory_name_here
RewriteBase /

## Begin 3rd-Party or OpenSEF Section
#RewriteCond %{REQUEST_URI} ^(/component/option,com) [NC,OR]  ##optional - see notes##
RewriteCond %{REQUEST_URI} (/|\.htm|\.php|\.html|/[^.]*)$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule (.*) index.php
## End 3rd-Party or OpenSEF Section

## Joomla Security Section (has nothing to do with SEF/SEO)
## Begin - Rewrite rules to block out some common exploits
## If you experience problems on your site block out the operations listed below
## This attempts to block the most common type of exploit `attempts` to Joomla!
# Block out any script trying to set a mosConfig value through the URL
RewriteCond %{QUERY_STRING} mosConfig_[a-zA-Z_]{1,21}(=|\%3D) [OR]
# Block out any script trying to base64_encode crap to send via URL
RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode.*\(.*\) [OR]
# Block out any script that includes a tag in URL
RewriteCond %{QUERY_STRING} (\<|%3C).*script.*(\>|%3E) [NC,OR]
# Block out any script trying to set a PHP GLOBALS variable via URL
RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR]
# Block out any script trying to modify a _REQUEST variable via URL
RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2})
# Send all blocked request to homepage with 403 Forbidden error!
RewriteRule ^(.*)$ index.php [F,L]
## End - Rewrite rules to block out some common exploitsThis is simply the J 1.0.11 htaccess file with the unneeded comment text re

Med venlig hilsen
Wesecure it

René

Wececureit René
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)