Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i malerbutik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil til at starte en malerbutik, men men men!

Hvordan fungere det med momsen?

eksempel: en spand maling, jeg gir 400 for den og sælger den til 700,

skal jeg så betale moms af 700 eller af de 300 jeg tjener på den???

på forhån tak.....

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:07

Hvis du sælger en bøtte til 700kr skal du betale moms af dette beløb (her 140 kr i moms)

700*0.8 = 560
Eller
700/1.25 = 560

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:10

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 19:11

Hej ...

Hvis du køber en spand maling for 400 kr. bliver du pålagt moms ( med mindre det er sort maling :-) ) dvs. at du til din leverandør skal betaler 400 kr. + moms = 500 - dermed skal du indberette KØBSMOMS på kr. 100,- til skattefar

Når du så sælger den til f.eks. 800 + moms = 1000 kr ... skal du indberette SALGSMOMS på 200,- til skattefar ....

Du har nu SALGSMOMS på kr. 200 hvor du så fratrækker din KØBSMOMS på kr. 100 og skal derfor betale kr. 100,-

Håber det kunne hjælpe

peter

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 19:13

P.S. .... HUSK at du ikke kun skal tænke omsætning når du ligger budget - AVANCEN er umidbart den vigtigste, da det jo er den der skal betale din løn ...

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:15

takker for jeres svar....

men hvordan med skat?? de skal vil ha 40 -50 % af avancen eller hvordan fungere det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22

Ja - skat skal du betale af dit overskud. Du kan køre  virksomhedsordningen, men jeg tror du er nødt til at tage noget kursus i skat for at forstå det helt - evt bede om et møde med skat - google virksomhedsordning og personligt selskab og læse en masse.

Dit overskud = indtægter minus udgifter ex moms skal du betale skat af. I virksomhedsordningen 25% hvis du lader overskuddet stå  - og ellers som din helt almindelige personlige skat, omkring 42-44% 

Der er ofte iværksætter kurser og start kurser i kommunen. Henvend dig i din kommune og hør hvad der er af starter/iværksætter kurser i den kommende tid - det ville være fint for dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:26

Hej Brian

Jeg tror, at du som start skal prøve at sætte dig mere ind i diverse skattemæssige begreber inden du starter en butik med pågældende produkter. Når du handler maling kommer du også til at støde på diverse tillægsafgifter i form af emballageafgift, c-afgift mv.

Jeg har selv arbejdet på et projekt (www.malingo.dk) over længere tid, og det er ikke så nemt som det umiddelbart virker. Alene det at få priser på plads med leverandøren har taget en krig.

Nu er den endelig ved at være klar til foråret.

Herudover skal du også prøve at tjekke markedet igennem for nuværende udbydere, lav et budget, forretningsplan mv. Der er nok at tage fat på Smile

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)