Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S afslutning volder problemer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere skrevet et indlæg om hvordan man lettes kommer ud af et I/S når man har været så dum ikke at lave en I/S kontrakt. Der lød rådet at vi skulle finde en fredelig løsning og håbe på det bedste.

 

Det er nu efterhånden 2 1/2 md. siden min partner og mig blev enige om at hun skulle købe mig ud. Mit krav til hende var meget beskedent: mit indskud i firmaet tilbage plus en lille smule for den goodwill der er blevet oparbejdet efter et år på markedet. Et meget rimeligt krav har jeg hørt fra flere sider. Jeg kan heller ikke få underskrevet formularen til Ervhervs og selskabsstyrelsen om at I/S er opløst og nu er en enkeltmands virksomhed.

 

Sagen er nu den at endnu ikke har modtaget en underskrevet exitaftale, jeg har godt nok set et udkast hvor der skulle rettes nogle få ting. Dette er 3 uger siden! Min revisor foreslår efterfølgende at pengene bliver indsat på en deponeringskonto. Dette informerer jeg min partner om. Ingen reaktion.

 

Nu kører hun forretningen videre uden mit samtykke om bestilling af nye varer og nye tiltag. Dette betyder med mit kendskab til forretningen at hun har været nødt til at låne flere penge. Dette også uden mit samtykke.

 

Er næste skridt en advokat eller hvad gør jeg?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det må være vejen nu.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kreativlbp

 

Som du skriver, er det især vigtigt for dig at komme ud af det I/S. Og det hurtigst muligt.

 

Leverendører og kreditorer leverer jo varer til firmaet/til I/S''et i tillid til, at du også hæfter for betalingen. Hvis du ikke hurtigst muligt kan få lavet en exit-aftale med din med-interessent, må du skrive rundt til alle kendte kreditorer og underrette dem om at du pr. en-eller-anden dato ikke længere er interessent i I/S''et, men desværre ikke kan få din med-interessent til at indgå en exitaftale med dig - derfor brevet til kreditorerne. Du kan jo sende din med-interessent en kopi af alle brevene.

 

- den slags ting plejer at fremme indgåelsen af en exit-aftale inden sådanne breve udsendes. De er ikke good for business for din med-interessent efterfølgende..

 

Hertil kommer, at du selvfølgeligt skal have de penge, du måtte have tilgode fra din udtræden af selskabet.

 

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil tale om sagen eller har behov for assistance.

 

De bedste hilsner

 

Karsten

Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar.

 

 

Sidste nyt i sagen er nu at jeg igår modtog besked fra banken om at nu er krediten trukket til lige under maks. Dernæst fik jeg besked om at min partner ville oprette, den før omtalte deponerings konto. Jeg har så efterfølgende bedt om en bekræftelse/dokumentation for dette, hvorefter jeg så modtager en besked fra min partner om at hun ikke kunne oprette kontoen da hendes bankrådgiver er på ferie til d. 29 maj

 

Da jeg ikke har i sinde at vente endnu 14 dage, har jeg selv været i min egen bank og fået opretten en sådan. Jeg har nu givet min partner besked på at indsætte pengene senest mandag d. 21 maj.

Er det ikke sådan fremgangsmåden er?

 

Hvis ikke hun har indsat pengene eller jeg har modtaget en exitaftale + regnskab så ser jeg mig nødsaget til at inddrage en advokat.

Hvis jeg får medhold i min sag, skal hun så afholde sagsomkostninger eller er det fælles?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

 

Nu er det jo ikke sikkert, at der bliver behov for at gennemføre en retssag mod din - snart forhenværende - forretningspartner.

 

Hvis/når du går til en rådgiver, f.eks. revisor eller advokat, skal du i udgangspunktet betale selv. Hvis der er behov for en retssag - og der behøver der jo ikke at blive - vil du blive tildelt et salær af retten, men det dækker normalt ikke det tidsforbrug, der har været forbrugt med en sag.

 

Mvh

 

Karsten

Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Så opstod der lige endnu et problem.

 

Nu siger hun at hendes bankrådgiver ikke vil afskrive mig fra kontoen og endvidere give min partner lov til at betale de penge jeg ifølge vores aftale skal have for at udtræde af firmaet. Endvidere siger hun at vi lige pt. skylder et firma penge, som hun ikke har...

 

Hvor står jeg så nu?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja... så længe du er registreret som med-interessent hæfter du jo for gælden. Og kan din med-interessent ikke betale, kommer du til det. Du kan så håbe, at din med-interessent med tiden bliver i stand til at betale dig tilbage.

 

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker yderligere assistance i sagen.

 

Mvh

 

Karsten

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)