Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af selskabsform til udvidelse af eksisterende virksomhed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en idé om at kunne skabe vækst i en virksomhed som beskæftiger sig inden for VVS branchen.

Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af hvilken selskabsform, der vil fungere optimalt.

Idéen går ud på at den eksisterende virksomhed skal oprette en ny ydelse, der stadig er i VVS branchen, men skal styres uafhængig af selve virksomheden.

Skal der laves en selvstændig virksomhed ved siden af som kun beskæftiger sig med den nye ydelse, eller ville det være bedre hvis den eksisterende virksomheden oprettet et interessentselskab eller lign.?

En anden mulighed kunne også være at der blev oprettet en ny afdeling i virksomheden, hvor den nye ydelse indgår som en del af den eksisterende virksomhed.

Det er måske lidt overkill, men tænker selv at kunne drive den nye ydelse som enkel person til at starte med, da jeg har alle de organisatoriske og tekniske kompetencer for at få det op at køre.

Det er kun en idé jeg er kommet på, den omtalte eksisterende virksomhed kender intet til det.

Jeg håber at det var detaljeret nok, til I kan komme med nogle gode idéer til en måde at etablere den nye ydelse.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver mere viden, såfremt du skal få et kavlificeret svar.

Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke informationer kunne du tænke dig?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mere konkretiseret hvad det var for ydelse der skulle sælges. Er der tale om noget du har opfundet og evt skulle have rettigheder til, mens en anden virksomhed feks. udførte arbejdet i licens fra dig.

Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve servicen er energioptimering ved indregulering af pumper og ventiler til f.eks. et boligkompleks. Spørgsmålet er hvordan man bedst kan føre den service ind i et eksisterende firma, som beskæftiger sig med ydelser som ikke ligger lagt fra denne.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår din beskrivelse som om at du ikke har noget medejerskab i den nuværende virksomhed.

Vælger du at lægge dit know how omkring den nye aktivitet i den virksomhed, så overdrager du også rettigheden hertil.

I kan oprettet en selvstændig virksomhed, feks et I/S, hvor den nye aktivitet ligger. Eller du kan f.eks. købe dig ind i den bestående virksomhed, såfremt i kan komme til enighed heri. Er det ikke en mulighed skal du helt klart gå efter et separat selskab, da du ikke sikrer dig selv på nogen måde ved at opstarte den nye aktivitet i en virksomhed du ikke har indflydelse i.

Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Grunden til at jeg ikke er så meget for at lave et separat selskab er fordi jeg gerne vil bruge kundekredsen i den eksisterende virksomhed og undgå selv at leje kontor, bil og værktøj.

Det bedste ville måske være at blive ansat i virksomheden som leder af sin separate afdeling, hvor man så kan forhandle sig frem til at man skal have en given procentsats af overskuddet fra divs. projekter?



Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en løsning, ja.

Ved en konstruktion med selskab, kunne i også aftale en fordeling af indtægter/udgifter mellem bestående selskab og det nye.

Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville du foreslå et I/S selskab? Eller hvordan tror du man gøre det mest overskueligt?

Kan ikke overskue om det bedst at blive ansat i virksomheden kontra have et separat selskab i samarbejde med dem.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Et i/s kunne meget vel være en løsning, men jeg kan ikke komme med et konkret svar uden et dybere kendskab til forholdene.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)