Vi har et site der hovedsageligt henvender sig til unge mellem 15-25 år. I din forbindelse ville jeg høre hvad I ville give for banner annoncer på sådan en side pr. uge/måned
Siden har ca. 500-1000 besøgende om dagen, hvor ca. 50-60% er nye besøgende.
Ved godt det er meget skrabede informationer, men jeg håber alligevel og kunne få lidt feedback fra jer på hvad i ville betale for og markedsføre jeres side via banner annonce på vores side.
Hvis i ikke vil ud i æteren med hvad du vil give kan i også skrive jeres estimat i en PB til mig.
Det kommer an på hvad de unges mål på siden er samt emnet. Tager du f.eks. Facebook ads CTR og konvertering er den ekstrem lav grundet det generelle formål med folks besøg til Facebook.
Jeg ville aldrig købe noget uden at kende den generelle statistik for bounce rate/tid på siden/pageviews og andre vigtige elementer.
Forstår godt at der er en masse andre faktorer der spiller ind, nu var det nu også bare lige for at stikke en finger i jorden :) - håber der er flere der vil give lidt feedback :)
Som andre her i tråden kommer det i høj grad an på segmentering.
En god metode er at prøve at indsætte nogle forskellige affiliatekampagner og se hvilke der konverterer hvad - på den måde får du et billede af hvem dine potentielle annoncører kan være og hvad de er villige til at betale. Med den forkerte segmentering vil ikke engang 1 million sidevisninger resultere i én eneste affiliatekrone.
Hvis du derimod kan tjene f.eks. 3000 kroner på 1 million sidevisninger, så er der en fair chance for, at du også kan sælge din reklameplads direkte til annoncører - uden at inddrage affiliatefirmaer - for mere end 3000 (tallene jeg slynger ud her er blot tænkte eksempler).
Men et langt stykke af vejen handler det om det dine salgsevner og -indsats.
Jeg kan komme lidt tættere på måske ved at sige det er et underholdsningssite - således er det ikke målrettet mod et specielt segment - men målgruppen er som sagt ca. 14-24 år (har lige tjekket efter) samt at 65-70% er mandlige besøgende.
Samtidig har vi tilknyttet fansider på facebook som tilsammen tæller ca. 100.000 fans, hvor man eventuelt også kan blive eksponeret i en og samlet pakke samtidig med et banner på vores side.
Der er nogen der har spurgt til størrelsen på banneret, og her tænker jeg hele skærmens bredde (stort set) og så 2-3 cm i højden.
Og vi tænker og lave en top og bund annonce, eller top og side annonce således vil der nok også være to priser og betale da top annoncen vil blive mest eksponeret.
Andre der har nogle bud på hvad man kan tjene? - Jeg er lidt ude efter om man kan tjene hundrede eller tusinde af kroner? :)
Det er præcis fordi jeg ser mange herinde der sælger annonce plads, eller mange som køber - og ved godt at der er en grund til prisen nok ikke kommer offentligt ud. Men jeg håbede på at der var nogle der kunne give mig et par eksempler på hvad de har solgt/købt til i forhold til antal visninger/længde på kampagnen.
Men selvfølgelig for nogen kan en annonce plads på vores side være = 0 og for andre måske flere tusinde kroner - igen mange faktorer der spiller ind. Så måske jeg skulle prøve og dreje den for at høre hvilke erfaringer folk har i stedet for bare at komme med et gæt :)
Så nu er der også åbent i min PB indbakke hvis nogen har lyst til at dele lidt mere detaljeret info :)