Mange tak for dit indlæg ... og godt spørgsmål: Hvorfor lige disse 5 karakteregenskaber, når der nu er i omegnen af 30-40 andre, der også kunne være bragt på banen? Egentlig ville jeg helst have haft mulighed for at opstille 6 stk. (men den software, jeg anvendte, giver kun mulighed for 5 stk.), sådan at de i en cirkel kunne have været hinandens "modsætninger" i forhold til den balance, man som leder altid skal holde. Hvis man skrider lidt ud af den ene tangent, så koster det på den modsatte front. Det er et helt subjektivt og enkelt valg, jeg har truffet ... og formålet er blot lige at tage temperaturen. Ansvarlighed og Mod er topscorerne i øjeblikket; jeg skal nok formidle resultatet, når jeg lukker poll'en. |
Jesper Nerløe:Søren Lohmann:Jeg har valgt 5 forskellige karakteregenskaber ud, som hver især er gode at besidde for ledere. Hvilken af de 5 anser du for den vigtigste?En leder skal jo være sammensat af en række forskellige karakteregenskaber, hvoraf nogle er obligatoriske, mens andre er individuelle.
Din afstemning mangler én af de vigtigste egenskaber, som jeg personligt har oplevet, at en del ledere har manglet - og som efter min mening er obligatorisk for enhver leder i forhold til at opnå succes med at lede andre: Troværdighed.
Mange tak for dit indlæg og din deltagelse :-). Jeg er meget enig med dig i, at en leder skal rumme mange forskellige karakteregenskaber ... og der er jo de her 30-40 forskellige af slagsen ca. ... og al ledelse er en balanceproces.
Troværdighed er altafgørende for en leder at besidde. Og jeg tror, at den ville have fået en høj score, hvis den kunne være blevet valgt i min lille, hurtige poll.
Tak for feedback'en :-).