Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af hudplejeprodukter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg vil gerne starte mit eget hudplejemærke, men jeg er i tvivl om hvor jeg skal begynde? Nogle gode råd til f.eks. hvilke firmaer der kan hjælpe (ind- og udland) og hvem der kan producere? Jeg vil gerne være med i hele processen selv. 

Mvh Cecilie

beautyblock.dk 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:34

beautyblock.dk:

Hej med jer. 

Jeg vil gerne starte mit eget hudplejemærke, men jeg er i tvivl om hvor jeg skal begynde? Nogle gode råd til f.eks. hvilke firmaer der kan hjælpe (ind- og udland) og hvem der kan producere? Jeg vil gerne være med i hele processen selv. 

Mvh Cecilie

beautyblock.dk 

For at kunne guide dig den rigtige vej eller se om jeg kan hjælpe,så skal jeg lige vide lidt mere om hvad du mener med at være med i hele processen selv.

Jeg kan være behjælpelig med alt såfremt det skal være produkter der ikke indeholder skadelige ingredienser, parabener, allergene duftstoffer og hormonforstyrrende stoffer.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:10

Hej Jan.

Tak for dit svar. Intet er fastlagt endnu, jeg var mere bare ude for at samle lidt inspiration og gode råd til hvordan man kunne gribe sagen an. Med at være med i hele processen mener jeg, at jeg gerne vil være med fra start til slut, i design, dufte, indhold, emballager osv. Produkterne skal naturligvis være uden farlige kemiske stoffer, men ikke nødvendigvis økologiske/organic. 

Mvh. Cecilie

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:30

beautyblock.dk:

Hej Jan.

Tak for dit svar. Intet er fastlagt endnu, jeg var mere bare ude for at samle lidt inspiration og gode råd til hvordan man kunne gribe sagen an. Med at være med i hele processen mener jeg, at jeg gerne vil være med fra start til slut, i design, dufte, indhold, emballager osv. Produkterne skal naturligvis være uden farlige kemiske stoffer, men ikke nødvendigvis økologiske/organic. 

Mvh. Cecilie

Selv tak.

Min erfaring er, at først og fremmest skal man gøre sig det klart hvad man vil med produktet m.h.t. afsætningskanaler og hvilke ambitioner man har. Det kan derfor være en god idé at starte med at kigge på de øvrige på markedet og søge inspiration med hensyn til udseende.

Når man har det, så har man også en idé om hvilket segment man ønsker at bevæge sig i, om det er billigt, mellem eller dyrt.

Emballagen kan man få mange steder, men skal man have de rigtige priser, så skal man købe 10.000 pr. gang, derfor er det en god idé at vælge en emballagetype der kan anvendes af flere af produkterne i serien og der kan påsættes etiketter. At lave med tryk på emballagen i starten kan være en stor fejl, for sælger produktet ikke, så står man en del emballage man ikke kan bruge fremadrettet.

Når man har fundet emballagetypen, for hvilken man uden problemer kan få prøver på hvis man har en virksomhed (de sender ikke prøver til privatpersoner generelt (de store i udlandet)), så starter man med at lave sit design. Det kan være en fordel allerførst at finde på navnet og lege med logo dannelsen, og husk ikke et alt for langt navn hvis det kan undgås.

Man kan også tage stilling til om produktnavnet skal indgå i firmanavnet, men det kan sætte begrænsninger hvis man senere vil lave en anden serie, så vælge et "anonymt" firmanavn og brug serier til at præsentere produkterne.

Ovenstående er en af de faktorer der tager længst tid og kan tage 1-2 måneder før man følger man er klar. Og start ikke med mere end 1-3 produkter, da der i produktionsmæssigt øjemed som regel skal lave 100-300kg pr. produkt som svarer til 1000 eller 3000 enheder afh. af antal ml. (100ml angivet her).

Du skal også gøre dig klart om du har økonomien til det. Selve emballagen (for 10.000 enheder) beløber sig til 30-40.000, mindre kan også gøre det, men så er stk. prisen måske lidt højere. Hertil kommer omkostninger til design af etikketter hvis ikke du selv er dygtigt med f.eks. Adobe Illustrator.

Så du skal som udgangspunkt nok regne med udgifter på omkring 50.000 inden du er begyndt at tænke produktindhold og det kan variere fra 8 dkk til 20 dkk pr. enhed afhængigt af kvalitet.

så alt i alt ca. 100.000 for at komme i gang før du har omsat noget er ikke urealistisk.

MEN du kan også gå en anden vej, og det er at starte i det meget små med 1 produkt, måske 1 du selv lærer at lave og markedsfører på Trendsales og andre steder og så lader det vokse stille og roligt, og så senere gå ind i større produktion.

Mange er startet i kælderen med forsøg, og det er en glimrende måde at få fingeren på pulsen med.

Nu kan du lige starte med ovenstående og stille spørgsmål hvis der er noget du vil have uddybet. Så skal jeg svare dig senere, da jeg har lidt travlt lige nu. 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)