Musik er den stærkeste udefra-kommende motivator for mig, i dagligdagen. Martin Thorborg havde tidligere lavet en tråd om iværksætter citater. Der har sikkert været en med musik også, men nu er der 100 % èn.
Jeg har mange numre der motiverer mig. Èn af dem kunne være i den mere bløde genre, med R. Kelly - I Believe I Can Fly.
Her er der en sang der smider brændstof i en anden del i mig :
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Spotify er en af de bedste investeringer, jeg længe har lavet. Jeg hører musik så godt som permanent - også, da jeg læste den her, hvor nedenstående nummer var på (HToLI er også et af mine absolut foretrukne numre! :-) ):
Ellers er jeg helt vild med nedestående for tiden. Jeg kan næsten ikke undgå at skrive hurtigere bare ved at høre den:
Kan klart nikke genkendende til musik som motivations faktor. Bruger der selv til både motivation, stresse af etc. Hvad motivation angår - kommer vi vel ikke uden om dette nummer? (her i en lidt sjov udgave)
Jeg hører næsten ikke musik når jeg skal arbejde. Der følger jeg Timothy Ferris råd, med totalt fokus i en kortere periode. Ingen mobil, ingen musik, ingen der skal tale til mig osv. Og så går jeg amok i en periode. Det sparer jeg masser af tid på og mine resultater bliver bedre.
Men når jeg laver " opvarmning " eller går og filosoferer lidt over det hele, så bruger jeg musik meget.
Jeg hørte tidligere musik når jeg arbejdede, eller havde tv kørende i baggrunden. Men så testede jeg gode råd fra 4 Hour Work Week, og nu gør jeg det ikke mere
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jeg hører også klassisk musik, men mest til afstresning. Jeg hører faktisk næsten alt. Kun minus dansktop og ekstremt aggressiv heavy metalmusik. Hvis det bliver FOR blødt eller hårdt, så står jeg af.
Her er der en sang der smider brændstof i en anden del i mig :
Den havde jeg ikke set komme.. Hip-hop Jimi
Jeg er selv helt vild med den genre, og kan kun støtte op om at det er et at de numre der kan motivere til lige at give den en ekstra skalle. Men dem er der en hel del af, så det vil tage for lang tid at løbe dem igennem :o)
Jo jo, jeg er skam gammel hip hopper fra Nørrebro i KBH. Jeg er bare kommet videre. Men glemmer ikke mine rødder.
Jeg har været med i bande der kæmpede mod bande fra Blågårds Plads, lavet graffiti, danset break dance og hang ud i Thomas P. Hejles Ungdomshus.
Jeg skulle til at sige at det var de gode gamle dage, men når folk bliver skudt, og dræbt, og folk får masser af tæsk, så er der vel ikke så meget godt over det. Så jeg flyttede frivilligt på kostskole i Nordsjælland.
Endnu et kapitel fra mit liv hermed serveret.
Tilbage til musikken