Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lej en hjemmeside.... En god idé??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 12:57

Hej Hvis de ogsa ejer domainet er det en rigtig darlig ide

Billige seo pakker

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:58

Kan ikke se fordelen ved at leje fremfor at eje?

Hvorfor skal man leje, når et hjemmeside næsten er allemandseje? og mange gange kan den erhverves relativt billigt.

Mon ikke jeg er på "ejevognen"!

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:13

Hej

For ca. 1½ år siden lavede jeg et webprojekt her på Amino der skulle vise at man kunne lave en forretning i et konkurrencepræget marked hvis blot man gik til den.

Èn af de features firmaet lavede, var udlejning af hjemmesider. Forskellen på det du linker til var blot at CMS ikke er nogen god idé for nybegyndere, og at vi derfor sørgede for den del også.

Lad mig sige det på den måde at det var en succes for både firmaet og kunderne.

Fordelene er jo helt klart at man som kunde slipper for at skulle lægge en masse penge på noget som man (de fleste) jo ikke rigtig kender effekten af.

Fordelen for firmaet er jo at man har kontakten til kunden, og kan tilbyde forskellige features i forskellige markedsføringsmæssige tiltag.

For at nævne ét enkelt eksempel, så tilbød vi nyhedsbreve på provision. Det gav typisk fra 5-50.000 kr. og det er jo ikke dårligt for en times arbejde, - og for kunden var det jo et rent mersalg.

Nu er projektet slut, og firmaet lukket, - (jeg er igang med et andet offline) så derfor kan jeg med god samvittighed sige at mange nye iværksættere gør sig selv en bjørnetjeneste ved ikke at få lavet tingene professionelt første gang. Det er ikke ligegyldigt hvilke billeder man vælger, og hvordan billederne er komponeret eller beskåret. Det er heller ikke ligegyldigt hvordan teksten er skrevet.

Michael

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 13:19

Mathilde Andersen (Søs):
Har efterhånden fundet flere udbydere på nettet, der tilbyder kunderne at de kan leje en hjemmeside,
i stedet for at købe den. (set flere forskellige priser og bindingsperioder)

Hvad mener I om denne løsningsmulighed?

Hej Mathilde,

Jeg har selv udbudt en lejeversion eller serviceaftale, alt efter hvad man ønsker at kalde dem :)

Min version hedder en Butlerpakke og koster 495,- / 795,- pr. måned alt efter hvordan man ønsker at starte op. Der er en binding på 18 måneder.

Kunder der er interesseret i at leje en hjemmeside i stedet for at købe en for et engangsbeløb er efter min mening, firmaer som har behov for jævnlige opdateringer, men ikke selv har evnerne eller interessen til selv at opdatere hjemmesiden.

Det kan for eksempel være en håndværker som har lidt nye billeder af hans projekter hist og her. Dem vil han gerne have på hjemmesiden, men han kan ikke selv ændre i størrelse etc. så derfor skal han have nogen til det.

I stedet for så at betale X antal timer om måneden for at få en til at gøre det for ham, så har han en aftale hvor han bare sender de opdateringer han har.

Han har så en fast udgift pr. måned til hjemmesiden som er noget højere end hvis han ligger hos one.com, men så skal han heller ikke bekymre sig om uforudsete udgifter eller at finde tiden til at sætte sig ind i et medie der i bund og grund ikke interesserer ham.

Har kunden derimod aldrig en opdatering, så kan en serviceaftale være en dyr fornøjelse i forhold til hvad vedkommende får tilbage.

Så fordele og ulemper er helt klart noget der skal måles ud fra kundens behov.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 13:24

Hej igen,

Nå, jeg har muligvis misforstået spørgsmålet, da jeg - selvfølgelig efter at have svaret - klikkede på dit eksempel.

Men jeg håber du kan bruge svaret til noget alligevel :)

Med venlig hilsen

Tommy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)