Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PROBLEM - PayPal Return til website

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et lille træls problem som jeg håber i dejlige Aminoer kan hjælpe med.

Når man bruger PayPal som betaling, laver man sin betaling, sendes til PayPal, laver betalingen, så lang så godt og ingen problemer dertil.

Problemer opstår når en kunde lukker vinduet ned, inden eller imens, kunden sendes tilbage til websitet, så tracker den betalingen, men problemet er at den ikke trackes inde i mit system, det vil sige jeg skal manuelt ind og tildele kunden varen efterfølgende.

Det er et træls arbejde at skulle gøre hver gang det sker.

Er det muligt at lave et eller andet så kunden ikke kan lukke vinduet ned, at der kommer en "kørende" tekst der siger "ikke lukke vinduet" eller noget helt tredje ?

Nogen der har en løsning på dette ?

Ha' en SUPER dejlig Søndag!!

Best regards

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 12:08

Du (din programmør) skal kigge på Paypal's IPN. Det vil sende en notifikation tilbage til dit website når en betaling er gennemført. Uafhængigt af om kunden lukker vinduet eller ej.

Her er en introduktion:

https://cms.paypal.com/us/cgi-bin/?cmd=_render-content&content_ID=developer/e_howto_admin_IPNIntro

Og et lidt kode eksempler:

https://cms.paypal.com/us/cgi-bin/?cmd=_render-content&content_ID=developer/library_code

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 12:30

Hej Mads

Tak for dit lynhurtige svar.

Du har jo før løst et PayPal problem for mig :)

Jeg bruger ikke IPN (endnu da) er der slet ingen "workaround" ud over at gå over til IPN eller API interfacet fra PayPal ?

Best regards

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:09

Kim Boldig:
Jeg bruger ikke IPN (endnu da) er der slet ingen "workaround" ud over at gå over til IPN eller API interfacet fra PayPal ?

Nej, ikke hvis du vil have en pålidelig løsning :) Du vil altid være afhængig af at kunden trykker på 'tilbage til shoppen' linket hvis du ikke bruger det, og den løsning vil derfor aldrig blive pålidelig.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 14:43

Hej Mads

Tak for svar.

Nej, man skal ikke klikke på noget for at komme tilbage til shoppen, det sker helt automatisk hos mig når man klikker på betal, problemer er at de åbenbart lukke browseren ned (det er endda samme vindue, ikke PoPup vindue) i stedet for at vente på at den returnerer til websitet, og det er der det går galt, de venter ikke på at komme retur :(

Hvor besværligt er det at implementere en IPN løsning ? Send mig gerne en PM'er ;)

Best regards

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)