Jeg er pisseirriteret over altid at sku bruge flere timer på at samle møbler når min kæreste lige mener stuen skal ommøbleres. Jeg har så talt med nogen jeg kender som egentlig gerne vil have en ekstra indtægt. 2+2, fik mig på ideen at man måske kunne få et samarbejde med Ikea, Jysk osv. omkring en ekstra ydelse hvor der simpelthen kunne komme nogen hjem til kunderne og samle de her møbler for dem til en mindre ekstra udgift.
Og jeg tænker der da sikkert også er mange ældre, og enlige kvinder der vil sætte pris på at få dette valg. Men ville det være muligt at få et sådan samarbejde op? Eller vil det være mere realistisk at starte op også tilbyde ydelsen blandt andre ydelser?
jeg er lidt i tvivl om fremgangsmetoden, men kan godt se ideen i det.
Er der nogen der har feedback eller evt. ved noget om dette??
Jeg kan sagtens se potentialet i din idé. Tag evt. kontakt til Jysk og Ikea og hør om de er med på den. Udbyg evt. ved at tage kontakt til de lidt dyrere møbelhuse - hvor der måske er større chance for at kunden gerne vil give ekstra for at få møblet samlet. (De der køber i Ikea og Jysk vil have tingene til det halve - og føler nok ikke de har sparret det store, hvis der kommer en montagepris oveni.)
Husk at overveje evt. forsikringer - da der jo kan ske fejl og lignende når man samler noget - og det er så ærgeligt at skulle erstatte hele møblementet og se overskuddet løbe ud i sandet.
Jeg er enig med Mathilde i, at du nok skal op i de lidt dyrere varehuse før folk ville betale for det.
Jeg tror også du skal være rimelig stor, før det er interessant for varehusene. Hvis de skulle gå med på sådan en ide, ville jeg tro du skulle kunne tilbyde den service ved alle deres varehuse, så serviceniveauet er det samme i hele landet.
Der er også en der har forsøgt sig med sådan en opgave på underenplov.dk. Det kunne også være en mulighed :)
Lyder som en fin idé, men så skulle du måske både gå efter kunder der køber dyrere møbler og kunder der køber møbler der er sværere at samle. Ikea møblers samlings sværhedsgrad er meget lav det kan alle finde ud af...
Den er lidt svær, for skulle det kunne lade sig gøre med f.eks IKEA, så tror jeg transporten skulle være en del af det. Ellers løber fragt og samling op i en pris der i mine øjne bliver for høj.
Hvad skal det være for personer der samler...måske noget senior erhverv, så du samtidig signalere at du tænker på de ældre...
Ikea møblers samlings sværhedsgrad er meget lav det kan alle finde ud af...
Ikea møbler er klart det sværeste at samle.... ALT skal samles, ALT!... ligefør man selv skal lave skruerne... Tager man derimod i varehuse hvor møblerne er dyrere , tager det 1/3 del af tiden af hvad det ville tage med et Ikea møbel.
Vi har fandeme haft mange ikea møbler, og fuck det gider jeg altå ikke mere.....
(skal lige siges, jeg slet ikke er en Handy manny,)
Jeg er så ikke enig med de andre, for møbler fra Ikea, Jysk m.fl af de billige er de værste møbler at samle.
Min kæreste køber også dyrt ind og kunne jeg give 150,- pr møbel pr gang hun handler ind ville jeg være lykkelig men meget fattig.
Jeg har selv haft tanken, men hader at samle møbler. Men jeg er hel sikker på det kan lade sig gøre, ved bare ikke om de vil tage sådan en uafhængig partner ind
mange tak for jeres feedback allesammen, jeg har skrevet en del ned som jeg har tænkt mig at undersøge, og så vil jeg ringe til ikea og høre om de har mod på en testperiode med en "ny service" evt. for kan jo være det bliver så godt de vil bruge det flere steder evt. :) Vi får se hvordan jeg griber det an når jeg har fået bedre indblik over sagen.