er osCommerce ikke ved at være lidt "over the hill?
Kan godt følge dig, og synes selv at osCommerce trænger til en "opstrammer"
Kigger man rundt på mulighederne er der faktisk indtil flere som i standardudgave ligner osCom meget.
Nu er jeg på ingen måde ekspert på området (langt fra) men har ledt længe og testet flere forskellige for at finde den som opfylder mit behov bedst muligt. Så vidt jeg ved er flere af de præ-installerede systemer bygget op på enten osCommerce eller Magento (men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed)
Mit første rigtige forsøg var Magento fordi den på alle måder så ud til at kunne opfylde alle mine ønsker. Efter at have installeret og kæmpet med opsætningen gav jeg op uden overhovedet at nå til det punkt hvor jeg havde bare en enkelt vare på forsiden. Den var ganske enkelt for avanceret til mit behov.
Efter at have kigget på flere forskellige endte jeg på osCommerce. Den har et hav af muligheder i form af tillægsmoduler og kan praktisk taget alt. Men layout/design ligner noget fra midt 70'erne medmindre der bliver gjort noget drastisk ved den, og den udgift for at få det på plads er jeg pt. ikke indstillet på at betale.
Derfor fortsatte jeg til Prestashop, som jeg bruger nu. Den tilbyder stort set alt hvad jeg har behov for, men jeg er alligevel ikke rigtig blevet tilfreds med den uden at kunne sige at den er dårlig.
Jeg kan klart anbefale Prestashop til nybegyndere - den er ikke så svær at finde rundt i - har et rimeligt layout som man kan pynte på for små penge, og den fungerer rigtig godt.
Selv er jeg dog på vej til at forsøge med OpenCart som jeg umiddelbart synes ser lovende ud.
Der er dog ikke så mange muligheder for tillægsmoduler - bl.a. har jeg ikke fundet et til hverken PostDanmark eller GLS hvilket nok får mange til at vælge den fra. Til gengæld har den eWire som betalingsmulighed hvilket er en fordel ift. de andre...
Dermed er mit budskab nok at trådstarter skal definere lidt tydeligere hvad han ønsker af funktioner for at der kan svares præcist - og uanset så kommer man nok ikke udenom at teste lidt forskelligt for at finde behovet.
Jeg vil umiddelbart foreslå at lave en DanDomain demoshop i 30 dage hvor der kan testes funktioner, ønsker og behov...