Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme firma -forskellige priser -er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en fysisk butik og overvejer at komplitere denne med en webshop.

Problemet er at konkurrencen ude i cyberspace er meget hårdere prismæssig og derfor skal priserne sættes gevaldig ned, hvis en sådan webshop skal blive en succes. Men jeg er meget tilfreds med prisnivauet i min fysiske butik og vil ikke være meget for at sætte disse ned. mit spørgsmål til jer kloge Aminoer der ude er så, må jeg have en webshop med samme cvr nummer som min fysiske butik, men med lavere priser? Jeg ved godt jeg bare kunne starte et nyt firma op og køre det den vej igennem. Det ville bare være nemmere at købe varerne igennem min butik (da jeg køber meget og får rigtigt gode rabatter) og sælge dem igennem webshoppen (til en mere konkurrence dygtig pris)...?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:15

Det må du godt, så bare giv den gas :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:18

Jeg er ikke ekspert på området, men en butik som f.eks. Elgiganten kører med forskellige priser i butik og på nettet, mon ikke det er lovligt så? 

En sjov ting ved det er at man kan gå ind i butikken og få det til netprisen hvis man beder om det. Det er måske noget du også lige skulle vende med dig selv, så ikke du bruger din tid i butikken til at fremvise varer for folk, som så bagefter går hjem og bestiller det over din netbutik ;-)

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 17:25

Har også gjort erfaringer med Elgigantens forskelige priser.
Du kan vel bare skrive i din shop, at man sparer x kroner ved at købe
varen online - da du selv sparer flere omkostninger ved at sælge det på nettet - kontra i en fysisk butik.

(Varen skal ikke stilles pænt op, omkostninger ved butikspersonale, lokaleleje etc. der indregnes i kostprisen - frafalder)

Men som Nikolaj også er inde på, virker den lavere pris på nettet mindre tiltalende, hvis butikspersonalet uden videre slår af butiksprisen - når de bliver bedt om det af kunden.

God vind med din shop.

Søs

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:05

Jeg er ret sikker på, at hvis en fysisk butik har samme vare annonceret til to forskellige priser, er det altid den laveste pris, der gælder for kunden. Men der må gælde særlige regler for netop dit dilemma, apropos Elgiganten. Måske skyldes det, at deres webshop er et separat firma?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 00:32
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ville en smart løsning ik være, at få tilføjet et evt bi-navn til dit CVR nummer? 

Så har du "2 forskellige" firmaer, som sælger samme varer under to forskellige navne... Så undgår du også, at kunder i butikken føler sig snydt...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)