jeg er desuden uenig i dig det er godt at ligge højt i google jeg kan nemlig også finde ud ad tage en linje ud ad et indlæg
vi er jo enig , du tog bare en linje ud ad hele sammenhægn for at starte en uenighed der ikke er der , jeg kan sagtens gøre det samme , men hvorfor gøre det , husk læs et indlæg og tage hele sammenhægn du kommenter, jeg har kun taget det ud for vise , jeg kan sagtens gøre det samme som du gør men det giver ingen debat , kun vi laver indlæg og det er forkert , vi skal give hinanden mere viden
Hej Michael,
Jeg er slet ikke ude på, at starte en uenighed. Det er sådan set det sidste jeg ønsker at spilde både din, min og andres tid på.
Men jeg har altså *ikke* taget din linje ud af en sammenhæng. Det var den *eneste* linje i dit indlæg. Dit indlæg nr. 2 havde jeg slet ikke set, da jeg svarede.
Så det ender såmænd nok med, at vi ikke er så uenige endda ...
Og jeg er da helt enig i dine betragtninger om, at vi skal søge at bringe viden til hinanden, hvilket også var grunden til, at jeg oprindelig skrev, at René ikke behøver at være specielt fokuseret på sin Google toolbar PageRank. Hans ønske om at fokusere på sin link building finder jeg meget mere relevant.
Du kan ikke bruge Google toolbar pagerank til ret meget. Men den kan være en indikation på dit link building arbejde. Så får du ved en pagerank opdatering et stort spring op eller ned, kan det være en indikation på, at der er sket noget omkring dit link building arbejde. Men, at toolbar pagerank direkte har noget at sige, for din placering i Google's søgeresultater, er ikke korrekt.
Rosenstand forklarer det ganske godt i dette podcast:
http://www.concept-i.dk/blog/hvad-med-pagerank.html
Og samme info kan du finde mange andre steder på nettet.
At jeg skrev, at en pagerank 0 side sagtens kan være bedre end en pagerank 10 side, er nok mest teoretisk. Da google ofte er måneder om at opdatere toolbar pagerank, vil jeg nu mene, at vi nok kan finde tilfælde, hvor vi kan være tæt på. I praksis vil det jo nok nærmere være, at man ser, at f.eks. pagerank 2 & 3 sider overgår eks. pagerank 6 sider i søgeresultaterne. Men konkrete eksempler sidder jeg ikke med ved hånden (og vil helst heller ikke bruge tid på at grave dem frem), for jeg tjekker simpelthen aldrig de forskellige siders pagerank - jeg finder det ikke særlig relevant.
Så konklusion: Intet ønske om at mundhugges fra min side, men blot et ønske om, at fortælle, at der ikke bør fokuseres på toolbar pagerank og at der er mange andre ting iforb. med SEO, som er langt vigtigere.
Alt vel og god aften (nat
) til alle
dbh
Kenneth