Jeg har et lille problem jeg håber nogen kan hjælpe med.
Har i 2011 fået x antal kr som hjælp fra en fond til at indspille noget musik. Jeg har så af SKAT fået at vide at pengene skal indberettes som B-indkomst, honorar. Men er der nogen der ved hvordan og hvor jeg gør det? Har meget svært ved at overskue deres hjemmeside og system, da jeg ikke rigtig har prøvet at gøre lignende før. Har aldrig haft tid til arbejde da jeg er fuldtidsstuderende og har derfor ikke rigtig styr på hvad tingene hedder.
Og muligvis et meget dumt spørgsmål: bliver der beholdt skat af disse penge således at jeg ikke kan regne med at få hele beløbet udbetalt? Jeg tjener som sagt ikke andet end SU.
Jeg har så selvfølgelig prøvet at kontakte SKAT for at få svar, men de er ekstremt langsomme til at svare på e-mails og jeg har ikke råd til at stå i telefonkø i flere timer da jeg ringer fra udlandet.
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Tak for svaret. De bliver ikke indberettet, jeg har fået at vide at jeg selv skal gøre det.
Der er godt nok et link derinde der hedder 'ændre årsopgørelsen eller selvangivelsen', hvilket igen fører til 'tidlig indberetning af årsopgørelsen for 2011'. Men der er ingen rubrikker der handler om honorarer. Kigger jeg det forkerte sted?
Jeg kan ikke lige på stående fod sige om du i tidlig ændring for 2011 kan ændre honorar - det er nok muligt man ikke kan. Det må du så gøre på årsopgørelsen når den foreligger. Du må regne med, at du skal af med ca 43% i skat - så du kan ikke bruge mere end ca 55% af det du har fået.
Du skal være opmærksom på, at det ikke er så meget, at du får mere end du må tjene når du er på SU