Hejsa, Så fik jeg bestilt domæne og webhotel. Jeg tilbyder en funktion som støtte-kontakt-person for udsatte børn og unge. Kunderne er primært kommunerne - nogle halvtunge drenge, som jeg ærlig talt har et begrænset kendskab til at samarbejde med. Hvilke designmæssige overvejelser bør jeg have i tankerne i forhold til, på den ene side at signalere: viden, struktur, professionalisme og på den anden side tilføje et strejf af humør og overskud? Navnet for projektet er: "fra-zero-til-hero". Mediet bliver et elektronisk visitkort i form af et CMS-system. Navnet i sig selv signalerer i mine øjne budskabet - nemlig at yde støtte og omsorg med henblik på udvikling. Typisk har målgruppen problematikker ala: - Misbrug (alle former) - Ungdomskriminalitet - Omsorgssvigt - Psykiske ell. Sociale problemer - ADHD eller andre diagnoser. Det er overordnet rammerne for projektet - hvis det kan være med til at 'sætte stemningen' og danne ideer i forhold til hvordan jeg ellers kan gribe min kommende visuelle identitet an. Hvad gør I andre? |
Inden der går helt ild i mig her, så vil jeg mene, at den visuelle identitet skal forankres i projektets identitet. Har du har styr på den, så tror jeg ideerne til den visuelle identitet kommer helt af sig selv.