Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links og linkbuilding

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Kan godt være det er spørgsmål lyder lidt kringlet, men here we go.

Jeg arbejder i øjeblikket med at søgemaskinesoptimere min hjemme Templates4Resume.com. Jeg optimerer udelukkende på et enkelt keyword "resume templates". Som den skarpe iagttager måske kan se, går keywordet meget igen på hjemmesiden.

Jeg har læst mig frem til at hvis ordet går igen på mange af siderne, skal jeg lave interne links der linker hen på den side jeg vil findes på (korrekt, ikke?). Her ville det mest oplagte være at linke over til http://www.templates4resume.com/free-resume-templates hvor skabelonerne er, med ankerteksten "resume templates".

Men, det som jeg så er i tvivl om er, hvad så når jeg linkbuilder og skaber indgående links? Jeg mener, her vil jeg jo naturligvis linke til forsiden med ankerteksten "resume templates", men vil det ikke forvirre søgemaskinerne, når jeg egentlig fortæller dem at den mest relevante side er /free-resume-templates?

For hvis jeg begynder at pege over til forsiden med "resume templates", er det jo dårlig navigation der i sidste ende vil forvirre brugeren.

Håber I forstår hvad jeg mener (på trods af den noget kringlet formulering) og kan hjælpe mig.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 21:41

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:49

Hej Hasper

De fleste steder kan du ligge flere link ind, du kunne jo lave et link til forsiden og et link til din underside, det har du mulighed for i de fleste artikeldatabaser og andre steder du kan skrive, dog sjælent i linkkataloger

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 14:43

Kasper-A:
Her ville det mest oplagte være at linke over til http://www.templates4resume.com/free-resume-templates hvor skabelonerne er, med ankerteksten "resume templates".

Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at den side der linkes til med free resume templates er den side der handler om free resume templates, og den side der linkes til med resume templates  er resume templates...

Forstår du. Jeg tror du vil få mere ud af det. Du kan lige så godt dække begge søgefraser, og måske endda få lidt ekstra ud af intern linkbuilding med relevant ankertekst.  Du kan jo sagtens linke fra den side der handler om resume templates til den side der handler om free resume templates med den relevante ankertekst.

Håber det giver mening.

Vh Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Tak for svarene :-)

@Kenneth Wellin: Tak for linket, har allerede læst artiklen og synes ikke helt den forklarer om hvilken side jeg skal linkbuilde på?

Articoli.dk - tilføj link: Tak for rådet, men vil helst linkbuilde til en specifik side :-)

Rasmus Ramskov: Hmm ja, var måske en idé - tak for rådet. 

All the best

Kasper Andreassen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:59

Kasper-A:
Tak for linket, har allerede læst artiklen og synes ikke helt den forklarer om hvilken side jeg skal linkbuilde på?

Hej Kasper,

Som udgangspunkt, skal du linke ind til de forskellige sider med den ankertekst, som du optimerer den pågældende side til - altså den side du gerne vil have Google viser, når der søges på den pågældende sætning. Men at du så også kan have nogle links med samme ankertekst, som går til en anden side på dit site, burde der ikke ske noget ved, når blot din interne linkbuilding er iorden. For mig at se, vil det da være mest naturligt at gøre som Rasmus foreslår: Have en side du optimerer til "resume templates" og en du optimerer til "free resume templaes" og så linke ind respektivt.

Husk i øvrigt at holde din linkbuilding naturlig, så du også har indgående links med blot templates4resume.com og www.templates4resume.com og nogle med nogle helt andre ankertekster. F.eks "se her" osv. Det vil give dig en mere naturlig linkprofil.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Hej Kenneth,

Tak for dit svar og de gode råd.  

Kenneth Wellin:
Men at du så også kan have nogle links med samme ankertekst, som går til en anden side på dit site, burde der ikke ske noget ved, når blot din interne linkbuilding er iorden.

Var netop det jeg var i tvivl om, tak for det :-)

All the best

Kasper Andreassen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)