Hej Kære venner Jeg er ved at finde lidt leverandøre til min kommende webshop. Mine vare jeg vil sælge er en meget let omsætlig vare, hvor jeg ved der er mange "scammers" der prøver at fuske folk. Leverandøren ligger i england, så jeg kunne selvfølgelig tage over og besøge ham. Men vil heller undvære, da jeg har mega travlt i forvejen.
Hvor sikkert er paypal at bruge, hvis nu han snyder mig, jeg har konverseret med ham i flere uger nu og vi har fundet nogle priser der er OK, han virker meget troværdig og han er ikke en der hele tiden er efter dig for at få dig til at købe og afviser ens opkald fordi han skal til pause. Så syntes han virker meget troværdig. Dog skal jeg minimum købe for 10.000 kr og vil nødig miste den form for penge i opstartsfasen.
Hvis jeg nu betaler med paypal via email adresser, hvordan er jeg så sikret, hvis jeg overhovedet er sikret mod scam.
Jeg har forsøgt at læse på paypals hjemmeside, men det fik jeg ikke så meget ud af.
Eller er der evt en Amino der bor i England der kan give ham et besøg for mig, mod et kontant beløb mvh Martin Black |
Hej Martin,
Vil mene, at hvis han opretter en faktura i paypal, med alle de KRÆVEDE oplysninger, burde du være godt stillet.
Det skal selvfølgelig være i firmaets navn - adresse og alt det gøjl.
Hvis han blot sender dig en mail, som du skal sende penge til over Paypal, så ligner det sku ikke nogen seriøs leverandør.. :-)