- Min pointe er, at alle kommunikationsfolk har været gennem en uddannelse (enten på skolebænken eller livets egen udd), så hvorfor skulle en studerende med flair for sprog partout være dårligere end et kommunikationsbureau? Som kommunikationsbureau kan jeg garantere at vi altid er bedre end en studerende. Alene af den grund at vi arbejder med kvalitetssikring, dvs. det er en arbejdsproces, hvor der er flere oversættere indblandet til at læse adskillige korrekturrunder på oversættelsen. Den studerende har sjældent nogen til at kigge sig over skulderen, hvilket kan være helt afgørende for, om en tekst /oversættelse får prikken over i´et. |
Min ven, som er indfødt englænder, sætter jeg til at skrive mine ting på engelsk?
Min ven, som er indfødt tysker, sætter jeg til at skrive mine ting på tysk?
Men jeg kender rigtig mange indfødte danskere, som ikke får lov til at skrive mine ting på dansk. Her står jeg nemlig fast på min kvalitet.
Min ven, som er indfødt tysker, sætter jeg til at skrive mine ting på tysk?
Men jeg kender rigtig mange indfødte danskere, som ikke får lov til at skrive mine ting på dansk. Her står jeg nemlig fast på min kvalitet.
Ovenstående er argumentet for, at jeg altid bruger uddannede translatører, når jeg får lavet oversættelser. Hvis man får lavet en middelmådig oversættelse, bliver den leveret i et middelmådigt sprog, og sender derfor et middelmådigt signal. Det er en skam, når jeg nu gør så meget ud af at få det helt rigtige udtryk frem på dansk.
Kenneth:
Jeg vil gerne give tilbud på din danske sprogvask, men jeg kan ikke binde mig til en artikel hver anden dag.
Det, du efterspørger her, er rent faktisk journalistisk arbejde af en art, hvor journalistforbundets vejledende pris for freelancere ligger på den gale side af en tusse i timen.
Jeg vil gerne give tilbud på din danske sprogvask, men jeg kan ikke binde mig til en artikel hver anden dag.
Disse vil blive leveret til dig indtalt, eller som kort tekst, derefter skal du omskrive dem til artikler.
Det, du efterspørger her, er rent faktisk journalistisk arbejde af en art, hvor journalistforbundets vejledende pris for freelancere ligger på den gale side af en tusse i timen.
God arbejdslyst.
mhv Hans