Vi er ved at få etableret vores virksomhed hvor vi skal importere sko, smykker, tøj mv, og har nu efterhånden fået alt på plads . Vi er nået til den proces hvor vi nu har brug for lidt vejledning vedr. bogføring , momsafregning mv. Håber nogen kan hjælpe på følgende spørgsmål:
- Hvordan skal vi trække momsen ved import ? Bliver det automatisk trukket fra eller skal vi inde på Skat.dk og gøre det selv?
- Tolden er vist fradagsberettiget, hvordan angiver / trækker man den fra ?
- Skal man bruge en revisor? Vi vil nemlig selv udføre bogføringen af faktura mv..
- Har i nogen fif vi kan gøre brug af ?
- Hvad er der ellers vi skal være opmærksomme på mht bogføring & regnskab ?
Håber i kan hjælpe , så vil vi nemlig være godt på vej..
Det er import fra Kina. Så dvs. det er importmoms /og indgående moms. men bliver momsen trukket fra automatisk når vi importerer, eller skal vi selv trække dem fra når vi endelig har fået dem importeret og skal lave afregning ?
Mener ikke at det er et selskab med revisionspligt, da det er en I/S som har formål om at importere ting fra Kina med henblik på videresalg.
Du har skrevet "Husk frister".. Kan du uddybe lidt. Hvilke frister mener du ?
Det var været en dejlig hjælp, som vi helt klart kan bruge i vores videreforløb..
Mht momsberetningen, er det kun salgsmomsen vi skal angive eller også købsmomsen?
Fx hvis vi sælger 10 varer og de har totalt en salgsmoms på 2000,- .. Er det så kun det der skal angives ved momsberetningen eller skal der indrages andre ting også ?