Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto/fragt i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en webshop med salg til (hovedsagligt) private i Danmark og skal have fundet en fragtmetode samt fastsat en portopris ELLER en beregningsmetode for kunderne. Umiddelbart vil jeg mene PostDanmark er den bedste og enkleste løsning. Jeg har været på posthuset igår men blev henvist til deres erhvervskundeservice pr tlf. men ville prøve at få nogle neutrale forslag herinde før jeg ringer.

For det første kan jeg ikke helt greje hvordan det fungere med deres erhvervsaftaler og hvad priserne er så det er lidt en ukendt faktor i øjeblikket.

Men for at gøre det så let som muligt for kunden overvejer jeg en fast porto der hedder 29,- og gratis fragt over f.eks 800 ,-. (I starten vil jeg kalde det et introduktionstilbud for så kan jeg tillade mig at lave det om alt efter hvordan salget reelt bliver.)

Der er bare et problem, for som jeg ser det er mine vare opdelt i 3 kategorier og den model jeg vælger med fast forsendelsespris virker fint - i de to af kategorierne.

Kategori 1 er små vare der faktisk med fordel vil kunne købes hos mig da prisen inkl de 29 ,- i porto bliver samme pris eller billigere end i de fleste butikker. De kan sendes i en boblekuvert og forsendelsen kan holdes for de 29,- i en boblekuvert. Her forventer jeg umiddelbart 50% af mit salg.

Så springer vi til kategori 3 som er større, men også dyrere vare med en nogenlunde fortjeneste og det skal sendes som pakkepost. Det vil så koste 82 kr (med PostDanmark så vidt jeg kan se?) og så lidt emballage. Der skal de 29 kr så trækkes fra så jeg selv betaler op til de ca 100, kr, altså ca 70 kr men jeg tjener måske 200-300 kr eller mere så det kan jeg godt leve med. Her forventer jeg dog kun umiddelbart ca. 10-15% af mit salg.

Men så er der kategori 2 hvor jeg umiddelbart forventer omkring 40% af salget vil ligge, måske mere. Det er vare med op til samme størrelse som kategori 2 der så også skal sendes som pakkepost men jeg tjener måske kun 50-100kr og den fortjeneste ryger så hvis jeg skal runde på til de ca. 100 kr i porto+emballage.

Varerne i kategori 1 SKAL sendes med højst de 29,- i forsendelse da det er dem der hovedsagligt skal hive kunderne ind i butikken. Kategori 3 har jeg råd til at tabe lidt på, også hvis de køber for så meget at jeg selv står for at betale hele portoen.

Men jeg er totalt i vildrede over kategori 2 hvor jeg i værste fald ingenting tjener. Jeg forventer alligevel at det vil udgøre 40% af salget så det er jo nok ikke holdbart i længden.

Først prøver vi de 29,- i forsendelse som et tilbud, men hvad kunne en mulig løsning være?

En portoberegner kunne være en mulighed, men jeg vil mene det er en ting der besværliggør købsprocessen og vil være noget kunden konstant ville skimte til.

Jeg kan ikke hæve den faste portopris pga. kategori 1.

Jeg kan muligvis sætte vareprisen lidt op på nogle ting i kategori 2 og på den måde for dækket lidt af de omkostninger jeg påtager mig men det vil ikke være meget.

Hvad kan jeg gøre her som en fornuftig løsning?

Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 13:14

Hej.

Jeg ville tage et kig på GLS. Og hvis du bruger en Scannet shop kan du jo gøre brug af deres GLS tilbud.

Bruger selv PostDK og GLS. PostDK har en stor ulempe og det er at de (i vores tilfælde) tit afregner os for volume (LxBxHx280 = cbm volume kg). Derfor bliver vores pakker ofte dobbelt så dyre som hvis vi sendte det med GLS.

Men alt i alt vil jeg mene 29,- er for lidt. Så er det jo ærgeligt at kategori gør at du ikke kan tage mere.

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:11

Jeg har kigget på GLS, men de dumper bare pakken ved en tilfældig nabo hvilket jeg IKKE synes er i orden. Jeg har også selv oplevet at komme hjem og der stod en pakke i opgangen. Slet ikke holdbart. Desuden tror jeg flere ville komme op i deres XL pris pga størrelsen, og så vidt jeg kan se er prisen relativ let at regne med hos PostDanmart, særligt når jeg i 95% af tilfældende er under  kg.

Nu skal jeg jo også sende en del boblekuverter med PostDanmark så det var lettest at have det samlet, også for ikke at forvirre.

Men jeg kan fanme ikke knække den her, for den ene ting udelukker den anden :(

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)