Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CIF fragt fra Kina eller...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har lige bruge for lidt ekspert hjælp fra jer.

Jeg skal til at få en container hjem snart og har fået en CIF pris på en 40 fods container til DK.

Hvad skal jeg tage højde for, når det er CIF pris? Jeg har læst en del indlæg her, hvor nogle anbefaler FOB frem for CIF. Men CIF prisen er billigere end FOB efter mine beregninger hvis jeg skal tage  leverandørens frem for en dansk speditør (har fået priser af to danske speditør).

Leverandøren er tjekket flere steder, så de er 100 % i orden. Jeg også har fået gratis prøver af dem.

Men forskellen er ca. USD 1700 fra CIF til FOB med en dansk speditør. Og det er alligevel en del penge. Fik også af vide at rederierne i DK sætter priserne op i Marts, så det kan koste mere.

Men hvad gøre forskellen og hvad skal jeg holde øje med, så jeg ikke får ekstra regninger?

Det skal lige siges, at varerne er palleteret og containeren skal ikke omlæsses, men køres fra havnen til Sydsjælland hvor den skal læsses af.

Håber nogle eksperter på området har lidt gode råd :)

Hilsen

Sasa Nicic

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:04

Hej Sasa,

I det store hele ligger forksellen ved forsikringen, samt hvem der har "kontrol" over transporten. Ved CIF, skal sælger sørge for forsikring af godset indtil det er udlosset fra ankomsthavn. Men sælger er kun forpligtet til at tegne minimumsforsikring.

Hvis du tager en FOB løsning skal du selv sørge for forsikring fra skibets ræling i afskibningshavn. Dette betyder dog også at du selv for mere kontrol over transporten.

En anden vigtig ting at kontrollere for dig, er om køber har oplyst dig, om evt. afgift i afskibningshavn, og om disse er inklusiv i prisen. Slet og ret, bør du sikre dig at den pris du er oplyst er den endelige pris for varen/fragten.

Håber du kan bruge det til noget.

/Jimmy

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 19:23

Sasa Nicic:

Men forskellen er ca. USD 1700 fra CIF til FOB med en dansk speditør. Og det er alligevel en del penge. Fik også af vide at rederierne i DK sætter priserne op i Marts, så det kan koste mere.

Det kan blive dig en rigtig dyr fornøjelse at vælge CIF fra Kina. kineserne snyder som regel med søfragtraten så fragten umidelbart fremstår som meget billig, men i sidste ende vil du blive opkrævent nogle helt urimelige håndteringsomkostninger for at få containeren i land i Danmark. Du kan finde flere indlæg her på amino om folk som er blevet opkrævet mange tusinde kr. i DK håndteringsgebyr for nogle få paller gods, uden at de har kunne gøre noget ved det. 

Køb dit gods FOB kina og så en dansk speditør til at give dig en "ALL IN" pris til din dør.  (få tilbudet skriftligt). 

jeg kan anbefale dig at prøve hos nogle af de speditører der er gode på Kina.

Prime cargo

Damco

DSV 

Mvh

Ravn

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 19:34

Hejsa

Vil gerne lige blande mig lidt :)

Der er ikke nogen speditør i Kina som kan lave en All in pris fra dør til dør 1700 USD billigere end en dansk speditør - nu ved jeg ikke hvem du har spurgt om tilbud i DK, men jeg vil skyde på du snildt skulle kunne finde en pris på ca. 15000 DKK all in, og det er måske endda højt , det svare til ca. 2500 USD - og der er altså ingen der kan skibe en container fra en fabrik i Kina til dør i Danmark for 800 USD!

Jeg vil skyde på at de kun har givet dig søfragten, men så kommer alt det løse ved siden afsåsom CAF, BAF, THC, ISPS osv. osv. og ikke mindst indenlands transport i DK - og hvis du får en container som kineserne har booket, ja så får man pludselig lov til at betale mere end normalt for de danske omkostninger.

Så jeg vil også anbefale dig og få en FOB pris og styre fragten selv.

Samtidig får du specifik transit tid, samt at de fleste danske rederier har gps på skibet, så du hele tiden præcis kan se hvor den befinder sig henne i verden, hvis man går for langt ned i pris kan det samtidig betyde at din container står som lav prioritet og reelt må tages af skibene og vente i diverse havne , og så kan det altså tage lang tid før du ser dine vare.

I mine øjne et sats og et dumt sted og spare.

Bendtsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:33

Super tilbagemeldinger folkens...:) Derfor skal man være medlem i Amino.

Jeg har forespurgt hos blandt andet Team Freight og derfor var jeg meget overrasket over prisen i forhold til den jeg fik i Kina.

Men som Bendtsen skriver, så kan det gøres for de 15.000 DKK og jeg nu har fået to tilbud og vil nu tage det hjem med en dansk speditør.

Endnu en gang tak for jeres ekspert viden :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)