Jeg vil lige dele denne viden med dem, der er i tvivl om, hvad de egentlig får ud af at ringe ud.... Canvas er jo en klassiker i iværksætteriet, og ofte en knap så populær fætter at have med at gøre. Det er der gode grunde til. Statistisk vil du sikkert få omkring 30-40% afslag på de uopfordrede opkald- som alle andre også får. Du skyder jo med spredehagl, selvom målgruppen er indkredset, ved du jo ikke, hvilket BEHOV virksomheden har, før du taler med dem. Så man vil uundgåeligt ramme nogen, som har en leverandør, der minder om dig, og de er så tilfredse med, at de ikke ikke vil skifte osv. Canvas kan suge noget energi ud af den, der ringer ud. Ingen tvivl om det. MEN HVAD FÅR JEG så ud af det udover en masse korte samtaler med fremmede. ?? 1.Det jeg bruger opkaldet til, er OGSÅ at få oplysninger ud af virksomheden. Hvad har de behov for? Kan vi løse opgaven? Hvem har hvilke funktioner i virk.? Hvem bliver kontaktpersonen? Hvilke projekter er virksomheden med i pt, som vi kan byde ind på med vores ydelse? ...tænk selv videre, og find egnede spm frem til dit næste opkald POINTEN er, at du får de data og oplysninger ud af de 1-2 korte samtaler, som kan bruges til noget. Data og oplysninger fører du ind i et excell-ark, og sørg for løbende opdatering af data, så du har styr på det. 2. Samtidig får du den bedste feedback du kan få, overhovedet. Nemlig feedback på produkt og pris fra MÅLGRUPPEN. Det er værdifuldt at få de oplysninger, for at gøre dig klogere på, om produktet har kvalitet nok, prisen er spiselig, og om der er behov for produktet på markedet pt. |
Du har så evigt ret...