Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum om sikkerhed, god ide?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg har gået et godt stykke tid og drømt om et debatforum omkring emnet sikkerhed. Jeg har svært ved at vurdere potentialet, men jeg har energien til at give den en ordentlig skalle. 
Derfor håber jeg at du ville komme med din ÆRLIGE mening omkring dette, og om du syntes jeg skal give mig i kast med projektet. Jeg forventer at kunne bruge 5-6 timer på det dagligt.

Sikkerhed er mange ting, her kommer nogle af "hovedemnerne".

It sikkerhed
Tyverisikring
Brandsikring
Transportsikkerhed
Førstehjælp
Sikkerhed på arbejdspladsen
Arbejdstilsynet
Lovgivning

Jeg har ikke selv kunne finde et forum der dominere på dette marked, men det kunne jo også være fordi der ikke interesse nok i det.

Glæder mig til at hører Jeres meninger.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Boysen,

Kør på, men husk sikkerhedshjelm.

Sikkerhed er vel et behov, som alle kan relatere til. Hvis du kunne lave Danmarks bedste debatforum omkring sikkerhed, hvor du brugte din ekspertise over for en målgruppe, kunne det sagtens vokse sig stort.

Du kunne evt. lave en gæsteblog-sektion på selve forummet med forskellige eksperter i de forskellige brancher, hvis du skulle have endnu mere volume på.

Hvis du ikke har set denne video og hørt dette podcast, så bør de ses/høres:

http://www.ivaerk-tv.dk/martin-thorborg-fa-succes-med-dit-debatforum/

http://thorborg.tv/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.html

Hvis du vil investere fem-seks timer dagligt på det, så vil du i hvert fald kunne producere en masse godt materiale.

Men fordi det er nogle store emner, vil jeg hellere have nogle længere svar - evt. med video, så du kommer ordentligt til bunds og leverer kvalitet, end jeg vil have korte og mindre kvalitative svar.

Hvad hvis det fejler?

Hvis det skulle ende med, at forummet efter eksempelvis fire-seks måneder fortsat ikke har den ønskede mængde aktivitet, kan du placere dit eventyr med et sikkerhedsforum i kassen med erfaringer.

Dermed vil tiden ikke være spildt, og du vil ikke gå med en uro i kroppen over, at du aldrig fik ført den idé ud.

Jeg håber, at du kunne bruge en lille flig af mine inputs :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:03

Hej Boysen,

Det lyder da som en interessant tanke. Skype-Smile

På området IT-sikkerhed er der i dag en håndfuld fora, som behandler emner relateret til IT-support og IT-sikkerhed. Debatten på dem bliver hurtigt meget faglig spids, og taber "almindelige"  brugere.
På et af de mest kendt danske fora om IT-support bæres hovedparten af besvarelserne af relativt få "dedikerede" superbrugere med interesse indenfor området.

Nogle brugere vil erfaringsmæssigt blande IT-sikkerhed og IT-support sammen.

Min umiddelbare vurdering er, at der skal lægges et meget solidt og energisk stykke arbejde i at starte et forum med et område dedikeret til noget så usexet som IT-sikkerhed.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 18:42

@Casper tusind tak for input det er rigtig godt. De 2 videoér vil jeg med det samme se!. 

@John tak for din ekspertise, næste skridt var faktisk at kontakte dig :).

For it-sikkerhed er faktisk et område som jeg nok overvejer at fjerne. For det første ligger det ved siden af de andre punkter, da alle andre "kategorier" er fysiske ting, mens it sikkerhed er meget mere online... hmm forkert formuleret, men tror du forstår hvad jeg mener. 
Dernæst kan jeg læse ud af dit indlæg at der skal skabes en del, med en masse ekspertise for at kunne komme ind. Jeg har hverken viden eller ekspertise til at sparke "bagdel", på lige det område :)

Baggrunden for mit ønske om et sikkerhedsforum, er at der ganske enkelt mangler værktøjer, samlesteder og mulighed for gratis hjælp, for de mange der arbejder med sikkerhed i Danmark.

Jeg har også overvejet at dette kunne foregå på sikkerhedseksperten.dk, men når der også er produkter, bliver det hele hurtigt blandet for meget sammen. Jeg tvivler i hvertfald på at kommende brugere ville "købe" den.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:55

Hej Boysen.

Den del af IT-sikkerhed, som jeg naturligt vil forbinde med de øvrige områder vedrørende sikkerhed er begrebet Business Continuity. Det handler om at holde forretningen kørende eller ihvertfald have en plan for hurtig reetablering af IT efter udefrakommende hændelser som brand, vandskade, tyveri eller indbrud.

Det har mange virksomheder - alt for mange - faktisk slet ikke en plan for. De er prisgivet, hvis de udsættes for sådanne hændelser. For langt de fleste virksomheder vil et uheld med vand eller brand være en katastrofe.

Emnet Business Continuity vil der kunne skrives en masse om. Både i forum og som forståelige guides.

Men kunsten er at gøre fagligt tungt stof forståeligt for forum-brugere uden særlig faglig indsigt. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:31

Jeg kan ikke rigtig se mig selv som fast bruger af sådan et forum. Lad os tage tyverisikring som et eksempel. Hvis nu jeg er interesseret i at anskaffe mig en tyverialarm, kunne jeg godt se mig selv stille spørgsmål på et forum, men så snart jeg har den information jeg har brug for, og har købt alarmen og fået den monteret, vil jeg da ikke vende tilbage til forumet for at debattere det emne længere. Almindelige brugere vil nok kun tilbringe kort tid på et sådan forum, hvorefter deres profil stille vil lide døden. 

Hvis din målgruppe for dette forum er fagfolk, som bruger det til at hjælpe hinanden, og tilegne sig viden (som eks. amino), vil det nok have større chancer.

Egentlig forestiller jeg mig at en slags portal som behandler disse emner, i form af artikler, produkt anmeldelser, blog og evt. en mindre debatsektion tilkoblet, ville være en bedre ide.

Blot mit input som almindelig forbruger.

mvh Carsten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:50

Hej Carsten

Ihh, du rammer et ømt punkt, som jeg, når jeg selv skal være kritisk, udemærket er klar over. 
Problemet er nemlig at der er få søgninger på emnerne, og kun få har en decideret interesse i emnet.

Så jeg tror som du skriver også at en "portal" er bedre til det, da en forum kræver en del tilbagevendende brugere, for at kunne holde sig selv i live i længden.

Tusind tak for dit indlæg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)