Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeresultater / Basal hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :-)

Jeg står med en webshop, hvor jeg ikke helt kan gøre mig klog på google's søgeresultater, for den dukker nemlig ikke op under søgningen af titlen på webshoppen.

Dybest set dukker den kun op ved at skrive den direkte sti til webshoppen.

Den er i forvejen linket til fra både facebook og "hovedsiden" (almindelig hjemmeside), hvor shoppen så er placeret på et underdomæne.

Kan se at når jeg skriver "site:shop.ktmparts.dk" så er siderne fint indekseret i google - men kan ikke umiddelbart se, hvorfor de så ikke dukker op ved søgning - end ikke af webshoppens titel.

Som sagt drejer det sig om http://shop.ktmparts.dk 

Er der en venlig sjæl der kan give et besyv på problematikken? 

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:09

shoppen er bedre indekseret i google med forside domænet ktmparts.dk/ sats  på den side , ikke den anden du vil få meste ud ad satse på den side der ligger øverste i google desuden 2 under sider samme tekst giver i den grad duplikat problemer da  det ikke er smart med 2 ens tekster

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 15:51
Angående dublikat - der hentyder du til selve titlen på shoppen og beskrivelsen derunder?

I stedet skal der så gøres mere ud af den ordinære hjemmeside på ktmparts.dk - med henblik på at "oplyse" om webshoppen?

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:13

kigget lidt mere siden og fandt ud ad lidt mere grunden er mere dette her

hoved domæne svare både med www og uden få det rettet

webshop går på fejl side med www få rette det , det forvirre søgemaskine altså den interne links måske vil den meste med www men det hvad er der mest værdifulde  links til siden er det med eller uden www

der er 2 ens indhold hoved side grundet ikke valgt www eller uden

oveni er der en del der ens i hoved siden og webshop så noget er nævnt 3 gang , webshop går længere tid få frem da det er et subdomæne og da oveni findes lidt ens og ikke styr www og uden går det tid at få den frem da den interne links struktur forvirre lidt søge robotter på din side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:27

Har godt undrer mig over at webshoppen ikke reagerer hvis der kommer "www." foran.
Men er det ikke fornuftigt at have begge? Jeg tænker, det er vel ikke nødvendigvis alle der husker at der ikke skal www foran som det står til nu, hvis de vil have en direkte henvisning. 

Kan dog ikke helt se, hvad du mener skulle være ens på hovedsiden og webshoppen.
 Mener du selve indholdet eller hvorledes?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:36

Hej Casper,

En god placering i søgemaskinerne, er noget man skal arbejde for. Du mangler generelt indgående links til din shop, for at få den op i søgeresultaterne.

Herudover, er det korrekt, som Michael siger, at du skal have styr på din interne linkstruktur. Den er grundlaget for, at Google kan forstå, hvorledes dit site hænger sammen og hvilken side, som handler om hvilket emne.

Den hurtige plan ser vel nogenlunde således ud:

1) Søgeordsanalyse: Hvilke ord/sætninger vil du gerne have at Google finder dig på
2) Sidetitler: Dine primære ord/sætning skal fremgå først af sidetitlen
3) Indhold på siderne: Dit søgeord/sætning bør som udgangspunkt have en keyword density på 2-5%
4) Opbygning af fornuftig intern linkstruktur, så Google (og menneskelige besøgende Smile) kan forstå, hvordan siden hænger sammen
5) Linkbuilding

Du kan læse meget mere om det i f.eks. SEO-LEX

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 22:54

1)
Disse ord/sætninger formoder jeg skal være en del af meta beskrivelsen eller den generelle tekst på siden?

2 og 3)
Snakker vi under hvert enkelt produkt, eller blot hovedsiderne?

4)
Jeg er ikke helt med hvad angår den interne linkstruktur. Kan du / I eventuelt uddybe det lidt? :-)

Har fundet SEO-LEX i den gratis lightudgave, som jeg vil sætte mig over de kommende dage til at starte ud med.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:08

Ad 1)
Dine søgeord/sætninger skal fremgå af sidetitlen og i selve sideteksten. Meta beskrivelsen er den tekst du ser under de enkelte søgeresultater i Google. Denne tekst skal du nærmere tænke på som en salgstekst, som skal få folk til at klikke sig ind på din side, når de nu har fundet dig på Google. Du kan med fordel også flette dit søgeord ind i denne "salgstekst", idet Gooogle så vil fremhæve den med fed skrift.

Ad 2 + 3) Som udgangspunkt alle sider

Ad 4) Mener at huske, at netop afsnittet om intern linkstruktur er lidt tyndt (man kan jo ikke få det hele gratis Smile ) i SEO-LEX light. Men Rosenstand har dette blogindlæg, du kan kigge på istedet: http://www.concept-i.dk/blog/interne-links-seo.html

dbh
Kenneth

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:18

Lige en ekstra til 2)
Titlerne til varenes sider, skal blot være varenavnet/kort "varebeskrivelse" (evt. stikord), ikke sandt? 

4)
Jeg takker for linket. Prøver lige at læse det igennem, ellers må jeg gøre lidt benarbejde på Google :-)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper:
Titlerne til varenes sider, skal blot være varenavnet/kort "varebeskrivelse" (evt. stikord), ikke sandt? 

Kommer igen an på, hvilket ord/sætning varen skal findes på ved en google søgning og hvordan du har struktureret din shop. Hvis du f.eks. sælger gummiænder i forskellige farver, kan du jo have bygget din shop, så du har en side til hver farve gummiand du sælger eller du kan have en enkelt side med gummiænder, hvor kunden så kan vælge farven som en attribut. I det første tilfælde kunne du f.eks. have sider med sidetitler:

Gul gummiand - køb dine gule gummiænder her
Rød gummiand - køb dine røde gummiænder her
osv.

I det andet tilfælde kunne en sidetitel f.eks. være:

Gummiand - røde, gule, blå gummiænder - køb dem her

Men det er selvfølgelig også noget Rosenstand allerede har skrevet en god tekst på:
http://www.concept-i.dk/blog/hemmeligheden-bag-soegemaskineoptimering.html

dbh
Kenneth

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)