Jeg går og leger med tanken om at flytte til USA sammen med min familie. Jeg har nogle forbindelser i LA, så det kan godt være at det ville være stedet. Jeg ved, at det ikke er optimalt med tidsforskellen ifht DK, men det betyder nok ikke det vilde, da jeg ikke har telefonisk kontakt med mine kunder.
Er der nogen som har gode råd/erfaring med at leve i USA?
Jeg ville f.eks meget gerne vide hvad det koster at få børn i skole og børnehave - Og en masse andre praktiske ting, som man gerne vil dele :)
Jeg bor i Californien, rettere San Jose - San Francisco South Bay (Silicon Valley). Jeg elsker livsstilen, mulighederne, klimaet, menneskerne og alt det andet.
Den største udfordring ved at flytte hertil er helt sikkert visum. Lysten er desværre ikke nok. Jeg kan huske at der for noget tid siden var en god tråd her på Amino hvor bl.a. Thomas Rosenstand skrev om hans erfaringer med at få visum som selvstændig. Du kan se den her.
Jeg har ikke børn, så jeg kan ikke svare på hvad det koster at sende dem i skole/børnehave. Men er der andre spørgsmål kan jeg måske hjælpe. Send evt. en besked.
På Amino TV ligger der en video fra AminoTastic hvor Rosenstand fortæller om hans flytning til USA... Måske kan du bruge det til noget :) (Dog skal du være plus for at se det)
Tak for svar begge 2. Nu blev jeg lidt klogere på det hele.
Jeg har allerede et samarbejde med en dansk advokat der er bosat i USA. Så han kan sikkert hjælpe mig med arbejdstilladelsen.
Der er stadigvæk mange andre sten på vejen til at jeg kan flytte til US. Jeg kan blot håbe at det hele flasker sig, da jeg meget gerne vil bo i Silicon Valley :)