Jeg skal ud til virksomheder for at sælge et konsept. Men hvordan sikrer jeg mig, at mit konsep ikke bliver kopieret, når jeg er gået ud af døren igen?
Er det ok, at jeg har en aftale med til dem at underskrve, hvori de frasiger sig retten til at gennemføre det konsept uden mig, som jeg er der for at sælge dem?
Ellers er det for nemt for dem at sige "nej tak, vi er ikke interesserede" og så arbejde videre med konseptet, så snart jeg er ude af døren.
Jeg ser frem til at høre alle de gode forslag og få en del af den store viden, der er her på Amino :)
Klassisk problemstilling - skriv dit koncept ned i en email og send den til et par emailkonti så du har bevis for det er dit inden du tager derud. Men hånden på hjertet så er ideer intet værd før der lægges muskler i at få dem realiseret det er derfor du i ramme alvor kan blive mødt med tilbud på 500 kr. for din ide for den er bare endnu en i bunken. Gå ud og lav proof of concept, altså bevis at ideen holder vand før du præsenterer den, det er vejen frem.
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
Og hvis du vil "sælge" noget til nogen i forhold til din ide, så skal du altså lukke op for posen, hvis du vil have nogen til at lytte. Jeg ville ihvertfald aldrig skrive under på en NDA uden at vide ret meget om hvad det handler om på forhånd, ellers binder den jo mig på hænder og fødder, hvis jeg selv har tænkt på det samme.