Valentines dag er sødt og dejligt, jeg selv har modtaget blomster men.. skuffelsen er der.... Som parterapeut har jeg erfaret, at rigtig mange par kommer op og skændes præcis på dagen. Valentins dag er en dag for kvinder. Kvinder håber, glæder sig og forventer en masse....eller så siger det nej nej det er en fjollet dag, det er lige meget med blomster, men når man begynder at spørge dem dybere , så svarer de. ." jaja men hvis han gav mig en lille ting ville det jo være dejligt" Tilbage til blomster..... De fleste kvinder ved, at de få blomster,nogle forventer , andre håber og så er det dem der benægter, men kun i deres hjerne ved de, hvilken en blomst de virkelig kunne tænke sig at modtage. Og det er en meget lille chance for at kvinden modtager en blomst som HUN har drømt om, dvs uanset hvor fin en buket hun modtager, så er den buket skabt til skuffelser, den er ikke fra hendes fantasi verden. Kvinder bliver skuffede, deres selvværd falder og vrede og frustrationer overtager magten. Vi er godt på vej til en skænderi der handler om fortiden skuffelser og meget meget mere....... Så jeg synes at Valentins dag er en dejlig ting, med det er en dag der er fyld med illusioner , forestillinger som kun findes i en kvindes hoved og ikke i mandens... Og tænk hvis manden glemmer blomsterne helt!!!!!!!!!!!??????.............. Happy Valentine! Parterapeuten Lina Von Bale |
Men et par nye viskestykker og karklude kan vel også bøde for det glemte. ?
Det er da billigere end en uduelig psykolog eller andet ubrugeligt fra samme ”boldgade.”
Men du har måske et bedre bud på, hvad der kan hjælpe på mandens hukommelse eller manglen på samme?
Eller er det bare et lille nødråb fra Danmarks Blomsterhandlerforening?
Ib Abildgaard
Råd & Mal