Jeg har aldrig prøver at splitteste før og er derfor i tvivl om mulighederne.
Har læst mig frem til, at det er forholdsvis nemt at lave A/B splittest, men hvad nu hvis man vil mere end det?
Jeg har fx. side A, som jeg gerne vil lave 2 versioner af - A og B. Jeg vil så måle hvor mange klik A og B hver sender videre til side C, men jeg vil også tjekke om det er de besøgende fra A eller B, der klikker sig videre fra side C.
Ja - det giver god mening og det kan man sagtens lave.
Hvis du ikke tjekkede om det var besøgende fra A eller B ville du jo ikke vide, hvilken variant der performer bedst, så det er sådan helt grundlæggende nødvendigt for at du kan kalde det en A/B split-test
Jeg er netop ved at udvikle en ny side som jeg ikke helt er tilfreds med, da formålet med den er meget komplekst. Jeg vil sagtens kunne teste den op i mod en anden side, men at teste 2 dårlige sider op mod hinanden giver ikke det mest optimale resultat. Derfor er det vigtigt at man også brugertester sine sider :)
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
Jeg vil sagtens kunne teste den op i mod en anden side, men at teste 2 dårlige sider op mod hinanden giver ikke det mest optimale resultat.
Det er jo delvist rigtigt. Vil du ikke hellere have den bedste af de to dårlige sider til at være på din hjemmeside? Eller er du ligeglad med hvor dårlig den er, når du kategoriserer den som dårlig?
Jeg vil dog gi' dig ret i, at det ikke er alle sider, der modne til split-test. Hvis man ikke først har hældt "Don't Make Me Think" ned over den og lavet brugertest, så er det lige gyldigt at gå i gang med split-testen. Men alt andet lige vil jeg hellere bruge den bedste af to dårlige sider - end den dårligste ;-)
Ja - det giver god mening og det kan man sagtens lave.
Hvis du ikke tjekkede om det var besøgende fra A eller B ville du jo ikke vide, hvilken variant der performer bedst, så det er sådan helt grundlæggende nødvendigt for at du kan kalde det en A/B split-test
God fornøjelse med det
Morten Vadskær
Enten misforstår du mit spørgsmål eller også forstår jeg ikke dit svar :0)
Jeg vil tjekke om A eller B giver flest besøgende til C, men i samme omgang om det er besøgende fra A/B der giver besøgende på C, der klikker sig videre til D.
Det er jo delvist rigtigt. Vil du ikke hellere have den bedste af de to dårlige sider til at være på din hjemmeside? Eller er du ligeglad med hvor dårlig den er, når du kategoriserer den som dårlig?
Hvis man tester A mod B, så kan man risikere at ens besøgende, hverken kan finde ud af den ene eller den anden, så nej, i rigtig mange tilfælde vil jeg brugerteste inden jeg splittester.
Når man først har splittestet, så er siden "moden" til at blive splittestet. Da, kan man gå ind og kigge på hvordan man kan forbedre siden.
Btw. så er det verdens-klasse formulering af Lars Løkke ;-)
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.