Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lave denne splittest?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har aldrig prøver at splitteste før og er derfor i tvivl om mulighederne. 

Har læst mig frem til, at det er forholdsvis nemt at lave A/B splittest, men hvad nu hvis man vil mere end det?

Jeg har fx. side A, som jeg gerne vil lave 2 versioner af - A og B. Jeg vil så måle hvor mange klik A og B hver sender videre til side C, men jeg vil også tjekke om det er de besøgende fra A eller B, der klikker sig videre fra side C.

Giver det mening og kan det lade sig gøre?

Mvh

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:55

Slet ingen der kan hjælpe?

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:18

Ja - det giver god mening og det kan man sagtens lave.

Hvis du ikke tjekkede om det var besøgende fra A eller B ville du jo ikke vide, hvilken variant der performer bedst, så det er sådan helt grundlæggende nødvendigt for at du kan kalde det en A/B split-test Wink

God fornøjelse med det

Morten Vadskær

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 12:54

Hej Kristian,

Fedt at du vil i gang med at splitteste :) 

Som Morten siger, så giver det god mening at splitteste sine sider, men nogen gange skal man dog være påpasselig med det. Benjamin Gundgaard forklarer det meget flot her.

Jeg er netop ved at udvikle en ny side som jeg ikke helt er tilfreds med, da formålet med den er meget komplekst. Jeg vil sagtens kunne teste den op i mod en anden side, men at teste 2 dårlige sider op mod hinanden giver ikke det mest optimale resultat. Derfor er det vigtigt at man også brugertester sine sider :)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 13:39

Nikolaj Bomann:
Jeg vil sagtens kunne teste den op i mod en anden side, men at teste 2 dårlige sider op mod hinanden giver ikke det mest optimale resultat.

Det er jo delvist rigtigt. Vil du ikke hellere have den bedste af de to dårlige sider til at være på din hjemmeside? Eller er du ligeglad med hvor dårlig den er, når du kategoriserer den som dårlig?

Jeg vil dog gi' dig ret i, at det ikke er alle sider, der modne til split-test. Hvis man ikke først har hældt "Don't Make Me Think" ned over den og lavet brugertest, så er det lige gyldigt at gå i gang med split-testen. Men alt andet lige vil jeg hellere bruge den bedste af to dårlige sider - end den dårligste ;-)

">Formuleringen i mit indlæg minder mig om denne her. Big Smile

God test-lyst

Morten

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:26
Morten Vadskær:

Ja - det giver god mening og det kan man sagtens lave.

Hvis du ikke tjekkede om det var besøgende fra A eller B ville du jo ikke vide, hvilken variant der performer bedst, så det er sådan helt grundlæggende nødvendigt for at du kan kalde det en A/B split-test Wink

God fornøjelse med det

Morten Vadskær

Enten misforstår du mit spørgsmål eller også forstår jeg ikke dit svar :0)

Jeg vil tjekke om A eller B giver flest besøgende til C, men i samme omgang om det er besøgende fra A/B der giver besøgende på C, der klikker sig videre til D.

Kan det lade sig gøre?
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 16:29

Kristian Konradsen:
Kan det lade sig gøre?

Ja!

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:51
Morten Vadskær:

Kristian Konradsen:
Kan det lade sig gøre?

Ja!

Perfekt.. Mange tak.
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 18:31

Morten Vadskær:

Det er jo delvist rigtigt. Vil du ikke hellere have den bedste af de to dårlige sider til at være på din hjemmeside? Eller er du ligeglad med hvor dårlig den er, når du kategoriserer den som dårlig?

Hvis man tester A mod B, så kan man risikere at ens besøgende, hverken kan finde ud af den ene eller den anden, så nej, i rigtig mange tilfælde vil jeg brugerteste inden jeg splittester. 

Når man først har splittestet, så er siden "moden" til at blive splittestet. Da, kan man gå ind og kigge på hvordan man kan forbedre siden. 

Btw. så er det verdens-klasse formulering af Lars Løkke ;-)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)