Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Speditørfirma altid betale sig ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er helt ny i branchen og har undersoegt lidt forskelligt om Import

jeg ville gerne vide om det altid kan betale sig at betale et speditoerfirma til at fragte ens varer eller om det kommer an paa stoerelse og maengde af ting man importere, og maaske hvor man bor henne i DK?

herude fra(Indien) er det meget billigt at sende sine ting via posthuset og direkte til ens bopael, men er der ogsaa regler for om det er lovligt i forhold til hvis man er importregistreret osv?

plus er der nogen der kender de specifikke regler for at opbevare importerede varer i egen lejlighed inden vidersalg eller om man skal have et lager et sted? jeg taenker paa som grossist.

haaber det giver mening :)

Hilsen Tobias

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:51

Hvis du sender knappenåle så er posthuset nok den oplagte idé ved større mængder vil kurer og speditører nok være svære at komme udenom.

Da du ikke rigtig nævner varer eller mængder, så er det rigtig svært at hjælp....

Du kan roligt opbevare varer i din lejlighed, men det villke være smart at holde styr på hvad du har på lager/lagerværdi

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:19

Hej igen og tak for det hurtige svar :)

Jeg kigger stadig paa nettet efter regler osv, men det er stadig lidt indviklet saa har et par spoergsmaal mere hvis nogen har tid og lyst:

nu er jeg pt i Indien og har faktisk fundet nogen ting jeg godt kunne taenke mig at saelge derhjemme. der er tale om smaa ting som malerier, figure osv. 

jeg har endnu ikke oprettet mig som importoer paa webreg.dk, for villle lige sikre mig alle regler osv foerst. saa, er det muligt(lovligt) hvis jeg sender nogen ting hjem nu fra posthuset og saa senere saelger dem i DK efter jeg er blevet registreret? selvfoelgelig med budget og skat osv.

jeg er intereseret i at starte et enkeltmads import firma, hvilken skal jeg vaelge naar jeg registrere mig? under selskabsform. :)

saa har jeg et sidste spoergsmaal angaaende salg. maa jeg saelge fra min lejlighed? (det er ikke en stor business jeg har taenkt mig at starte med, saa det indebaere ogsaa til mine venner og bekendte), men ogsaa hvis man skulle have en hjemmeside. maa man saa skrive f.eks. : "kom og se varene paa adresse: 'ens hjemmeadresse'", eller skal man lejet et sted at saelge fra?

udover det saa har jeg et spoergsmaal angaaende told. tager skat sig selv af at tjekke varene i lufthavnen eller paa skibet eller hvad man nu goer, eler skal man selv indrapotere hvad man importere?

haaber nogen kan hjaelpe mig :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)