Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics kursus eller købt hjælp?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står med et principielt problem, som jeg håber I har en holdning om. Vi har brugt Google Analytics i mange år, men der er ingen tvivl om at vi ikke udnytter det til fulde. Vi er nu blevet meget bevidste om at vi skal til at bruge det meget mere aktivt - blandt andet SKAL vi nu finde ud af hvordan vi tracker outbound links (vi er en affiliate virksomhed). 

Vi har forsøgt det bedste vi har lært, men vi kan ikke få GA til at registrere de kliks - ikke engang selvom vi i vores Drupal system har et sted hvor vi direkte kan vinge af at GA skal tracke outbound clicks som et event.

Så derfor bestemte vi os for at bruge de nødvendige penge på at komme på et GA kursus. Vi fandt et der kommer her i marts, og jeg kontaktede dem for at høre mere om hvad de gennemgik. Her fik jeg at vide, at vi ikke kiggede direkte på vores private konti, men selvfølgelig lærte en masse om GA. Hertil skal det siges at jeg vi har købt og læst langt det meste af GA-bogen af Morten Vadskær og Jocob Kildebogaard... så jeg er i tvivl om hvorvidt det bliver for meget generelt snak.

Så nu er spørgsmålet... er vores penge givet bedre ud ved at hyre en der kan hjælpe os med vores specifikke problemer, eller er sådan et kursus lige sagen... og hvad skal vi forvente af omkostninger hvis vi snakker om at hyre en direkte? 

Mvh

Nina

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 09:38

Hej Nina.

Jeg vil foreslå at få et firma eller en freelancer på sagen. En ting er at få Analytics sat op så den tracker rigtigt, en helt anden ting er at senere kunne forstå og aflæse resultaterne. 

Det handler lidt om hvad jeres planer er, men jeg vil nok mene at det vil bedst svare sig at hyre en til at hjælpe jer, uanset om det kun er opsætning eller om det også er ananlysering. Det burde ikke være en så dyr affære som i måske går og tror.

Kontakt mig endelig hvis du har spørgsmål eller ønsker en sparring omkring emnet.

Mvh.
Casper 

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 10:33

Hej Casper, 

Tak for hurtigt svar. Min evige frygt for freelancer og firmaer, er så at man aldrig ved hvad man får - altså om de reelt ved hvad de laver... men det samme bør jo være tilfældet med diverse kurser. 

Det vi især har brug for hjælp med er:

- Tracking af outbound links (som nævnt)

- Opsætning, så vi kan se hvilke søgeord der konverterer bedst (kan så ikke gøres uden at trackingen af de outbound links fingerer). 

... vil du tro at det er noget de fleste af de freelancere der er på Amino godt kan hjælpe med?

Mvh

Nina

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:40

Hej Nina.

Smid mig en pb så kan vi jo lige prøve at tage en hurtig dialog.

Mvh.
Casper  

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 13:26

Hej Casper, 

Det gør jeg. 

Hvis der er andre der har haft samme problematik, eller måske endda har et forslag til en løsning, så sig endeligt til. 

Mvh

Nina

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:59

Hej Nina.

Der er som minimum to elementer, som skal være på plads, før I kan få det fulde udbytte af jeres webanalyseværktøj (Google Analytics eller tilsvarende).

1) Korrekt opsætning. Hvis det ikke er sat korrekt op og viser dig pålidelige data, så er du lige vidt.

2) Forståelse af data. Så du ved hvad data viser dig og hvordan du med fordel kan reagere på dem.

Min anbefaling er, at du som minimum køber hjælp til opsætningen (e-handelssporing, måltragt, mm..) og så derefter (eller samtidig) kaster penge efter et kursus i Google Analytics, så du selv bliver i stand til at tolke data.

Et Google Analytics kursus er dog ikke bedre end den instruktør, som underviser.

Så tjek underviserens baggrund, inden du booker.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:29

Nkara:

Hej Amino, 

Jeg står med et principielt problem, som jeg håber I har en holdning om. Vi har brugt Google Analytics i mange år, men der er ingen tvivl om at vi ikke udnytter det til fulde. Vi er nu blevet meget bevidste om at vi skal til at bruge det meget mere aktivt - blandt andet SKAL vi nu finde ud af hvordan vi tracker outbound links (vi er en affiliate virksomhed). 

Vi har forsøgt det bedste vi har lært, men vi kan ikke få GA til at registrere de kliks - ikke engang selvom vi i vores Drupal system har et sted hvor vi direkte kan vinge af at GA skal tracke outbound clicks som et event.

Så derfor bestemte vi os for at bruge de nødvendige penge på at komme på et GA kursus. Vi fandt et der kommer her i marts, og jeg kontaktede dem for at høre mere om hvad de gennemgik. Her fik jeg at vide, at vi ikke kiggede direkte på vores private konti, men selvfølgelig lærte en masse om GA. Hertil skal det siges at jeg vi har købt og læst langt det meste af GA-bogen af Morten Vadskær og Jocob Kildebogaard... så jeg er i tvivl om hvorvidt det bliver for meget generelt snak.

Så nu er spørgsmålet... er vores penge givet bedre ud ved at hyre en der kan hjælpe os med vores specifikke problemer, eller er sådan et kursus lige sagen... og hvad skal vi forvente af omkostninger hvis vi snakker om at hyre en direkte? 

Mvh

Nina

Jeg har pt adgang til lynda.com, som ikke koster særligt meget, men hvor du har adgang til et hav af rigtig gode undervisnings videoer.

Der er også gode videoer om Google Analytics. De er lavet i december 2011, så det er med den nye brugerflade på GA. 

Køb en måned på lynda.com - husk at afmelde dig så du ikke køber flere måneder.

Det er meget vigtigt at du kan de basale ting i GA hvis du vil drive en hjemmeside - syntes jeg.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:28

Meget farvet af selv at være underviser og konsulent, så vil jeg dog sige at jeg oplever at mine kunder får langt størst værdi med en personlig workshop. Et åbent kursus koster typisk 4.900 kr - der kan du godt få 2-4 timers undervisning i præcis dine data, og løst dine problemstillinger. Mangler du en helt generel introduktion til emnet, så kan de mere åbne kurser godt være gavnlige.

Ift. de konkrete problemstillinger, så kan man automatisere tracking af outbound links. Der er forskellige overvejelser - skal det registreres som sidevisning eller event, skal det påvirke bounceraten eller ej.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 10:38

Hej :)

Tak for indlæg

Når du taler om sådan en workshop, så går jeg ud fra det er en underviser, og så måske 8-10 deltagere, der så på skift får hjælp med specifikke problemer. 

Kan man så få hjælp med lige præcis dét man ønsker - altså så alle deltagere hjælpes på hvert sit niveau, eller er det den type, hvor alle løser en række opgaver fælles, og så er der måske lidt tid i slutningen til enkelt-undervisning. 

Det kan godt være at jeg er naiv. Men jeg antager jo egentligt at mit problem - for folk der ved noget om det her - er ULTRA simpelt. Altså hvis jeg kan svare på et par spørgsmål (som blandt andet dem du nævner), så er det noget de kan fikse på en halv til en hel time (Og dét ville jeg hellere end gerne betale mig fra.) ... ville du eks. påtage dig sådan en opgave?

Hvis det er rigtigt, synes jeg selvfølgelig at det er meget at tage et helt kursus. Jeg ved at jeg nok ville få meget andet ud af det kursus også, men dertil hører, at jeg bor jeg, så der kommer fly, hotel, og i det hele taget en del ekstra tidsforbrug oven i.... derfor ville jeg nok helst slippe for turen, hvis nogen sagde det kan jeg fikse for dig til den og den pris. 

Jeg ved godt at selve mit indledende indlæg lagde op til at jeg var i tvivl omkring hvorvidt jeg skulle vælge en konsulent eller et kursus... men jeg begynder dog at læne mig mere og mere hen imod at købe mig fra dette specifikke problem, og så tage det generelle kurses på et senere tidspunkt... 

Mvh

Nina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)