Hej Amino, Jeg står med et principielt problem, som jeg håber I har en holdning om. Vi har brugt Google Analytics i mange år, men der er ingen tvivl om at vi ikke udnytter det til fulde. Vi er nu blevet meget bevidste om at vi skal til at bruge det meget mere aktivt - blandt andet SKAL vi nu finde ud af hvordan vi tracker outbound links (vi er en affiliate virksomhed). Vi har forsøgt det bedste vi har lært, men vi kan ikke få GA til at registrere de kliks - ikke engang selvom vi i vores Drupal system har et sted hvor vi direkte kan vinge af at GA skal tracke outbound clicks som et event. Så derfor bestemte vi os for at bruge de nødvendige penge på at komme på et GA kursus. Vi fandt et der kommer her i marts, og jeg kontaktede dem for at høre mere om hvad de gennemgik. Her fik jeg at vide, at vi ikke kiggede direkte på vores private konti, men selvfølgelig lærte en masse om GA. Hertil skal det siges at jeg vi har købt og læst langt det meste af GA-bogen af Morten Vadskær og Jocob Kildebogaard... så jeg er i tvivl om hvorvidt det bliver for meget generelt snak. Så nu er spørgsmålet... er vores penge givet bedre ud ved at hyre en der kan hjælpe os med vores specifikke problemer, eller er sådan et kursus lige sagen... og hvad skal vi forvente af omkostninger hvis vi snakker om at hyre en direkte? Mvh Nina |
Hej Nina.
Jeg vil foreslå at få et firma eller en freelancer på sagen. En ting er at få Analytics sat op så den tracker rigtigt, en helt anden ting er at senere kunne forstå og aflæse resultaterne.
Det handler lidt om hvad jeres planer er, men jeg vil nok mene at det vil bedst svare sig at hyre en til at hjælpe jer, uanset om det kun er opsætning eller om det også er ananlysering. Det burde ikke være en så dyr affære som i måske går og tror.
Kontakt mig endelig hvis du har spørgsmål eller ønsker en sparring omkring emnet.
Mvh.
Casper