Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af Google Adsence og Tradedoubler?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Venner

Er ved at få grå hår :-) Har googlet, søgt og er ikke blevet klogere.. nogen siger det ene.. andre siger det andet :-)

Jf. Startvækst: http://www.startvaekst.dk/momsadwords
Skal der ikke betales moms af Adsence indtægter fra Google Irland

Jf. denne gamle tråd fra 2006: http://www.amino.dk/forums/t/5279.aspx?PageIndex=4
Skal der ikke betales moms af Adsence indtægter fra Google

Jf. Dagligmail: http://www.dagligmail.dk/lex/showlex.asp?id=743
Skal der ikke betales moms af Adsence indtægter under 50.000 kr.

Så det var jo tre fornuftige kilder.. Men andre steder.. jeg selvfølgelig ikke har gemt linket på.. siger at jeg skal momses af beløbene. Gider i give mig hårfarven tilbage så vi kan få noget opdateret fakta der ikke er fra 2006.. det er jo trods alt 6 år siden :-) Meget kan ske..

Desuden har jeg en mindre indtægt fra Svenske Tradedoubler, som egentlig, som jeg ser det, fungere på samme måde.. Så skal vel heller ikke momses af det? Kan se af bankoverførslen at betalingen kommer fra TRADEDOUBLER APS, KBH. hvis det har nogen betydning

Ser frem til at høre hvad i har på hjertet, så jeg kan sove trygt :-)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms på reklameindtægter? Er du sikker på du ikke forveksler det med skat?

Det er naturligvis skattepligtigt :)

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Nej det er moms jeg mener :-) Ved godt jeg skal betale skat af indtægterne.
Men reklameindtægter er jo en indtægt og derfor har jeg også læst mig frem til at når jeg bogføre den indtægt i form at en intern faktura til Google eller Tradedoubler, så skal jeg beregne moms af beløbet..

Så eks. 600 kr. fra Google bliver til 480 kr. + moms.

Er netop blevet momsregistret for 14 dage siden, så er helt grøn :D

Better safe than sorry :-) 

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal ikke betales moms af reklameindtægter fra Google Adsense. Det er noget med at fordi det er en ydelse og google ikke er baseret i DK er det ganske momsfrit.

Er jeg I hvert fald 99.99% sikker på. Men sørg for at få en skriftlig forklaring fra SKAT hvis du stadig er i tvivl.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:
Der skal ikke betales moms af reklameindtægter fra Google Adsense. Det er noget med at fordi det er en ydelse og google ikke er baseret i DK er det ganske momsfrit.

Da der er tale om en elektronisk leveret tjenesteydelse vil den kunne leveres momsfrit til aftagere inden for EU. For at opfylde den betingelse har Google lade sig registrere i Irland i forbindelse med betaling af Adsense

Du skal dog medtage værdien af din indtjening fra adsense i rubrik  B "Værdien af visse ydelsessalg uden moms til andre EU-lande". Dette skyldes blandt andet at momsblanketten også bruges til at indsamle statistisk materiale om Danmarks eksport.

/Henrik

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du oprettet din konto hos TradeDoubler?

Når du opretter din konto, kan du vælge mellem "Momspligtig juridisk enhed", "Privat person" og "Ikke-momspligtig juridisk enhed". Du har muligvis oprettet dig som "Privat person". 

Jeg er ikke sikker på, at du kan skifte undervejs. Det kunne man i det gamle system, hvor der kun var én type bruger. 

Hvis det ikke haster, så kan jeg spørge for dig, når jeg er på arbejde igen fredag. Ellers kan du prøve at kontakte support :-)

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik, har været registret som privat siden December 2008, så prøver lige at skyde en e-mail afsted til min kontakt :-) Tak for svaret :-)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tusind tak for uddybningen :-)
Føler mig bedre rustet nu :)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Da der er tale om en elektronisk leveret tjenesteydelse vil den kunne leveres momsfrit til aftagere inden for EU. For at opfylde den betingelse har Google lade sig registrere i Irland i forbindelse med betaling af Adsense

Hej jeg er ny her på Amino, håber ikke det gør noget at jeg lige hægter mig på denne tråd.
Jeg er privatperson og ikke momsregistreret.

Gælder det med momsfriheden, uanset om der udbetales fra DK eller udlandet?
Er der noget i vejen for at man bare kan opgive indtjening fra både Adsense og tradedoubler som honorar på den almindelige selvangivelse?
Og er det nødvendigt at moms registrere sig, hvis indtægten fra Adsense f.eks. udgør 50.000 og fra Tradedoubler ca. 15.000
M.v.h. Peter

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvis du som jeg var før, har en privat annonce indkomst, så angiver du blot hvad du forventer at tjene pr. år på din Selvangivelse lad os sige 15.000 kr. så fremsender skat 10 giro kort til dig på AM bidrag fordelt på 10 måneder. To måneder.. tror det er Juli og August eller sådan noget.. er der ikke opkrævning på. Jeg har altid betalt hele beløbet i Januar, så jeg ikke skulle rode med alle de girokort :-)

Når du så afslutter året, så beregner du AM Birdrag og Skat af det beløb du har tjent. Så lavede jeg en frivillig indbetaling til SKAT på det beløb mellem jul og nytår ( for at undgå rente ) og angav hvad jeg havde tjent på Årsopgørelsen så har skat fået de tal de skal bruge, og skat er betalt.

Så det korrekt det du siger :-) 

Hvis din forventede indtægt overstiger 50.000 kr. så skal du lade dig momsregistre :-)
Og det må gælde om der er moms på beløbet eller ej.. for det der er tale om er Netto beløbet før moms hvis jeg ikke er helt gal på den :-)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)