Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig :(

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP, jeg er bange for at jeg har dummet mig. Skype-SadSmile

Jeg står og skal fraflytte min lejlighed.

Udlejer kommer på til flyttesyn og han vil have jeg ordner gulvet, får det slebet ned. Jeg strider imod, da jeg mener det er slid, men i sammenhæng med dette bliver vi enige om en aftale med fraflytning allerede 14 dage efter, op imod den ellers 2 måneders resterende opsigelse.

Senere på aftenen skriver jeg til min udlejer om hvornår han ønsker lejligheden, og at jeg nok skal ordne gulve som aftalt så de fremstår som ved indflytning.

Dagen efter modtager jeg en sms om at det ikke holdt med den lejer han havde fundet og derfor kunne han ikke sætte mig fra alligevel.

Her kommer mit problem.

Jeg har nu læst min kontrakt igennem, først og fremmest står der at gulvene IKKE var slebet ned og heller ikke skal afleveres sådan.

Men jeg har jo pr. mail sagt at jeg nok skulle orde dem, men den e-mail hang jo også sammen med den aftale om at en ny lejer skulle overtage hurtigt efter mig.

Vi har ingen aftale om at kommunikere pr. mail og han har heller ikke bekræftet den mail jeg sendte.

Hjælp mig.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:02

Hmm... Hvis du ikke rigtig har noget på skrift, så er der vel ikke så meget at gøre. Det er i hvert fald min erfaring. Uanset hvad, så er det kontrakten der er gældende, da den er underskrevet og det hele.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:04

Er der i forbindelse med flyttesyn lavet en syn og skøn rapport.

Jeg formoder at det er privat udlejer.

Der er jo ikke noget galt i at fortælle udlejer at gulvet ikke skal laves ifgl. indflytnings rapport. Det er jo ham som skal have styr på hvad der er aftalt ved indflytning.

Det er jo normalt sådan at man fraflytter før 14dage for sidste leje dato. Hvis du har 3 mdr opsigelse så flytter du efter 2,5 mdr.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 20:11

Jeg har ikke på skrift at han har et krav med nedslibning af gulvet, men jeg har dummet mig og skrevet i en mail at jeg vil slibe gulvende ned.

Men denne mail er jo i sammenhæng med at jeg ville blive frigjort fra lejemålet tidligere, men dette skete jo ikke.

Men vi har ingen aftale hvor der er underskrift på.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:12

Reaper:

Udlejer kommer på til flyttesyn og han vil have jeg ordner gulvet, får det slebet ned. Jeg strider imod, da jeg mener det er slid, men i sammenhæng med dette bliver vi enige om en aftale med fraflytning allerede 14 dage efter, op imod den ellers 2 måneders resterende opsigelse.

Senere på aftenen skriver jeg til min udlejer om hvornår han ønsker lejligheden, og at jeg nok skal ordne gulve som aftalt så de fremstår som ved indflytning.

Dagen efter modtager jeg en sms om at det ikke holdt med den lejer han havde fundet og derfor kunne han ikke sætte mig fra alligevel.

Her kommer mit problem.

Jeg har nu læst min kontrakt igennem, først og fremmest står der at gulvene IKKE var slebet ned og heller ikke skal afleveres sådan.

Men jeg har jo pr. mail sagt at jeg nok skulle orde dem, men den e-mail hang jo også sammen med den aftale om at en ny lejer skulle overtage hurtigt efter mig.

Vi har ingen aftale om at kommunikere pr. mail og han har heller ikke bekræftet den mail jeg sendte.

Hjælp mig.

Nu er det svært at vurdere udfra det du skriver, hvad du har skrevet i din mail. Har du ikke skrevet noget om Jeres aftale? Og hvordan stod gulvene ved indflytning ifølge din lejekontrakt?

Men jeg ville ganske kort skrive til ham, at "med henvisning til din sms, og din aflysning af vores aftale, skal jeg hermed oplyse at lejligheden overdrages som aftalt ifølge lejekontrakten".

Jeg mener ikke du står med et problem nu, men vil anbefale dig lige at tjekke LLO eller måske give retshjælpen et kald.

Det er meget normalt at aflevere som det så ud ved indflytning, så at du skal aflevere gulvene som de var ved din indflytning, betyder jo ikke at du skal afhøvle osv.

Held og lykke

Mvh. Martin

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 20:16

Nej, der er nemlig ingen rapport, og jeg har ikke underskrevet noget som helst.

Det er en privat udlejer, og i lejekontrakten står der at mit lejemål ikke var i standsat, og her står også at gulvene ikke var ordnede, men han forsøgte at tørre dem af på mig alligevel, selvom jeg ikke skal ordne dem, det er første gang jeg lejer og var godtroende da jeg troede på at jeg godt kunne forpligtes til at ordne gulvene. Efterfølgende læser jeg så i kontrakten at jeg slet ikke hæfter for dem.

Men jeg har jo skrevet en mail at jeg nok skal ordne gulve - i sammenhæng med en hurtigere udflytning og en ny lejer. Denne lejer ønskede dog ikke lejligheden alligevel og alt med fraflytning før tid blev derfor annuleret, så jeg vil jo selv mene at aftalen om gulvene også må være anulleret, men er alligevel bange for at hæfte for gulvene hvis jeg ikke ordner dem, fordi jeg har skrevet i en mail at jeg vil. Skype-SadSmile

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 20:24

Martin Slot:

Reaper:

Her kommer mit problem.

Hjælp mig.

Nu er det svært at vurdere udfra det du skriver, hvad du har skrevet i din mail. Har du ikke skrevet noget om Jeres aftale? Og hvordan stod gulvene ved indflytning ifølge din lejekontrakt?

Men jeg ville ganske kort skrive til ham, at "med henvisning til din sms, og din aflysning af vores aftale, skal jeg hermed oplyse at lejligheden overdrages som aftalt ifølge lejekontrakten".

Jeg mener ikke du står med et problem nu, men vil anbefale dig lige at tjekke LLO eller måske give retshjælpen et kald.

Det er meget normalt at aflevere som det så ud ved indflytning, så at du skal aflevere gulvene som de var ved din indflytning, betyder jo ikke at du skal afhøvle osv.

Held og lykke

Mvh. Martin

Jeg fik ingen bekræftigelse eller andet tilbage om at vi var enige om aftalen med gulve mm. da der i samme mail også blev spurgt ind til hvordan vi bedst gjorde i forbindelse med fraflytning. Udlejer sagde mundtligt at han ønskede vi fraflyttede et par dage før den nye lejer ville overtage, således de kunne nå at male selv, da de ikke kan lade mig hænge på den del, netop fordi her ikke var sat i stand ved indflytning og derfor heller ikke skal sættes i stand ved fraflytning (Dette står i lejekontrakten).

Udlejer stiller nu krav om at jeg ordner gulvene. LLO mener ikke gulvene skal ordnes, men der hvor jeg er nervøs er grundet den mail jeg skrev til min udlejer at jeg ville ordne gulv, idét jeg var godtroende og troede at det var i udlejers ret at kræve dette, men efterfølgende læser jeg andet i lejekontrakten. Ligeledes var den aftale i sammenhæng med fraflytning før, dvs. at jeg ikke skulle betale husleje længere fra den aftalte dato (Mundtlig aftale).

Men som sagt, LLO mener ikke gulvene skal laves, men jeg har bare kommet til at skrive i en mail at jeg vil ordne de gulve, så hvad mon er gælende her? kontrakten eller min mail :(

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:32

Reaper:

Nej, der er nemlig ingen rapport, og jeg har ikke underskrevet noget som helst.
Det er en privat udlejer, og i lejekontrakten står der at mit lejemål ikke var i standsat, og her står også at gulvene ikke var ordnede, men han forsøgte at tørre dem af på mig alligevel, selvom jeg ikke skal ordne dem, det er første gang jeg lejer og var godtroende da jeg troede på at jeg godt kunne forpligtes til at ordne gulvene. Efterfølgende læser jeg så i kontrakten at jeg slet ikke hæfter for dem

Men jeg har jo skrevet en mail at jeg nok skal ordne gulve - i sammenhæng med en hurtigere udflytning og en ny lejer. Denne lejer ønskede dog ikke lejligheden alligevel og alt med fraflytning før tid blev derfor annuleret, så jeg vil jo selv mene at aftalen om gulvene også må være anulleret, men er alligevel bange for at hæfte for gulvene hvis jeg ikke ordner dem, fordi jeg har skrevet i en mail at jeg vil. Skype-SadSmile

Har du nævnt i din mail at det var i forbindelse med fraflytning tidligere? I bund og grund ville jeg være ligeglad med mailen, forstået på den måde, at du har en sms hvor han "ophæver" aftalen. Så ville jeg nu skrive. At på baggrund af at han har ændret Jeres aftale, så forlader du lejemålet efter de kontraktslige aftaler.

Du skal klart lytte til LLO! Det er jo dem der er eksperter. Men sig til udlejer at du nu vælger at tage LLO ind i aftalen. Det er jo ikke sikkert at udlejer har lavet sin kontrakt fuldstændig efter bogen. Du kan jo sige at du har følt dig presset af udlejer, udlejer har da været i ond tro, hvis han prøver at presse dig til at ordne gulvet.

Du skal i bund og grund finde ud af hvor "stærk" en mail er. Du har jo din underskrift på kontrakten...og alle kan vel sende en mail fra din computer...Så binder den nok?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:48

Jeg ville gøre 2 ting. Jeg vil skrive ang. Gulv til udlejer at du vil overholde det som fremgår lejekontrakten. Måske tage den efter han havde fremsendt en skriftlig udflytnings rapport.

Og så vil jeg bede om en skriftlige udflytnings rapport da han nu har været og se den kan han jo bare lave den og sende den til dig.

Ja privat udlejning kan være noget være lort spec. at de kan kræve at lejemålet skal være samme stand som ved indflytning.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 13. Feb 12
Skrevet kl. 20:54

Tak for jeres gode svar.

Jeg har skrevet i en mail til ham efterfølgende at jeg IKKE ordner gulve, da det var i følge af en gammel aftale som også var i en aftale om fraflytning tidligere, men som gik i vasken.

Jeg bor stadig i lejligheden og udlejer vil lave en ny besigtigelse senest 14 dage efter fraflytningen, hvilket også er helt fint - men så går jeg heller ikke ud fra at det med gulvet overhovedet kan være aktuelt eftersom han netop vil lave en ny besigtigelse og HER lave en rapport om tilstanden og sine krav, her skal nok blive påført at han vil have ordnet gulve for min regning, og eftersom jeg er fraflyttet bliver det af en prof, og koster mange penge. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)