HJÆLP, jeg er bange for at jeg har dummet mig. 
Jeg står og skal fraflytte min lejlighed.
Udlejer kommer på til flyttesyn og han vil have jeg ordner gulvet, får det slebet ned. Jeg strider imod, da jeg mener det er slid, men i sammenhæng med dette bliver vi enige om en aftale med fraflytning allerede 14 dage efter, op imod den ellers 2 måneders resterende opsigelse.
Senere på aftenen skriver jeg til min udlejer om hvornår han ønsker lejligheden, og at jeg nok skal ordne gulve som aftalt så de fremstår som ved indflytning.
Dagen efter modtager jeg en sms om at det ikke holdt med den lejer han havde fundet og derfor kunne han ikke sætte mig fra alligevel.
Her kommer mit problem.
Jeg har nu læst min kontrakt igennem, først og fremmest står der at gulvene IKKE var slebet ned og heller ikke skal afleveres sådan.
Men jeg har jo pr. mail sagt at jeg nok skulle orde dem, men den e-mail hang jo også sammen med den aftale om at en ny lejer skulle overtage hurtigt efter mig.
Vi har ingen aftale om at kommunikere pr. mail og han har heller ikke bekræftet den mail jeg sendte.
Hjælp mig.
Nu er det svært at vurdere udfra det du skriver, hvad du har skrevet i din mail. Har du ikke skrevet noget om Jeres aftale? Og hvordan stod gulvene ved indflytning ifølge din lejekontrakt?
Men jeg ville ganske kort skrive til ham, at "med henvisning til din sms, og din aflysning af vores aftale, skal jeg hermed oplyse at lejligheden overdrages som aftalt ifølge lejekontrakten".
Jeg mener ikke du står med et problem nu, men vil anbefale dig lige at tjekke LLO eller måske give retshjælpen et kald.
Det er meget normalt at aflevere som det så ud ved indflytning, så at du skal aflevere gulvene som de var ved din indflytning, betyder jo ikke at du skal afhøvle osv.
Held og lykke
Mvh. Martin
Jeg fik ingen bekræftigelse eller andet tilbage om at vi var enige om aftalen med gulve mm. da der i samme mail også blev spurgt ind til hvordan vi bedst gjorde i forbindelse med fraflytning. Udlejer sagde mundtligt at han ønskede vi fraflyttede et par dage før den nye lejer ville overtage, således de kunne nå at male selv, da de ikke kan lade mig hænge på den del, netop fordi her ikke var sat i stand ved indflytning og derfor heller ikke skal sættes i stand ved fraflytning (Dette står i lejekontrakten).
Udlejer stiller nu krav om at jeg ordner gulvene. LLO mener ikke gulvene skal ordnes, men der hvor jeg er nervøs er grundet den mail jeg skrev til min udlejer at jeg ville ordne gulv, idét jeg var godtroende og troede at det var i udlejers ret at kræve dette, men efterfølgende læser jeg andet i lejekontrakten. Ligeledes var den aftale i sammenhæng med fraflytning før, dvs. at jeg ikke skulle betale husleje længere fra den aftalte dato (Mundtlig aftale).
Men som sagt, LLO mener ikke gulvene skal laves, men jeg har bare kommet til at skrive i en mail at jeg vil ordne de gulve, så hvad mon er gælende her? kontrakten eller min mail :(
|