Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp til opgave - jurister, ejendomsmæglere og lignende

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af at komme videre i og vil i den forbindelse høre om nogen herinde kan hjælpe mig videre. Som jeg kan forstå det, skal jeg ud fra nedenstående opgaveformulering, bruge planloven, men kan ikke noget sted i den finde svar på det jeg formoder skal svares. Håber der er nogen herinde der kan fortælle mig hvordan og hvorledes :o)

Opgaven lyder:

Du skal som ejendomsmægler sælge en villa, hvorpå der forventes vedtaget en lokalplan, som senere vil blive tinglyst på ejendommen. Af lokalplanforslaget fremgår blandt andet følgende:

”Kommunalbestyrelsen kan give tilladelse til, at der fra ejendommene drives den type erhverv, som sædvanligvis kan udføres i boligområder.

Det er en forudsætning,

-          At virksomheden drives af en, der har sin bolig på ejendommen.

-          At ejendommens karakter af énfamilievilla ikke forandres grundet virksomhedens drift.

-          At der ikke fra ejendommen skiltes.

-          At områdets boligkvarter ikke brydes.

-          At ejendommen indrettes med parkeringspladser i et sådant omfang, at virksomhedens parkeringsbehov dækkes inden for ejendommens arealer.

Bortset fra den ovennævnte type erhverv må der ikke fra ejendommen drives erhvervsvirksomhed.”

På ejendommen er der endvidere tinglyst en servitut med følgende ordlyd:

”På ejendommen må der kun opføres én beboelsesbygning, og i denne bygning må ejeren ud over beboelse drive et håndværkerværksted, såsom snedker-, elektriker- eller vvs- virksomhed, men ikke autoværksted eller lignende virksomhed, som i sit ydre kan bryde det boligprægede område.

Det er en betingelse for den lovlige drift af nævnte karakter, at denne ikke væsentligt forulemper naboer. Der må på ejendommen kun ske parkering af egne biler.”

Spørgsmål 2.1:

Vil lokalplanen have konsekvenser for ejeren af ejendommen?

Spørgsmål 2.2:

Vil lokalplanen have konsekvenser for servitutten,

A. Hvis et på ejendommen værende snedkerværksted er etableret på tidspunktet for ikrafttrædelse af lokalplanen?

B. Hvis snedkerværkstedet ikke var etableret på tidspunktet for lokalplanens vedtagelse?

C. Hvis snedkerværkstedet ikke har været i drift i 4 år på tidspunktet for lokalplanens vedtagelse?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:58

Vil sætte pris på hvis dette indlæg kan blive slettet - kan ikke selv se hvorhenne det kan gøres. Plejer vel at være under knappen "mere", men får kun muligheden for at anmelde det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:01

Ingen der kan slette dette indlæg for mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)