Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg opkræve penge for tabt arbejdsfortjeneste?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg erblevet hacket af en ung knægt på 17 år, hvilket jeg flere gange har sagt jeg ville politianmelde, hvis han ikke stoppede det. Han blev ved og ved med at hacke vores server, udnytte sikkerhedsbrister samt ddos' attack vores server.

Jeg kunne vel være ligeglad, men jeg har tabt så meget på projektet pga hans ballade (med hans kammarat).

Vi kørte i mellemtiden en masse annoncer på nettet, hvilket alle eventuelle brugere vi ville have fået ind, er tabt + jeg har brugt en helvedsmasse timer på at rette dem og bruge tid på at få det hele op igen.

Jeg ringede først privat til drengen og fortalte ham alvoreen og han var indforstået med det, men dagen efter gjorde han det igen.

Nu vil jeg tage kontakt til hans forældre og evt. sende "bøde" på xx tusind på hvad jeg har mistet af værdi og arbejdstimer - må jeg dette?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:29
Du ska politianmelde og i rettergangen kræver du erstatning fra ham.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:30
Hvorfor har du ikke patched din server så der ikke er sikkerhedbrister på den?
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:31

Hej,

Ja det er i din fulde ret at sende ham en regning for tabt fortjeneste og lignende ting. Det er ligeledes hans ret at bestride kravet hvorfor at det er vigtig du dokumentere dit tab. Det skulle være nemt hvis du eksempel har købt annonce kampagner som har været spildt.

Et godt råd er at få ham til er erkende, at det er ham der hacket din side - på skrift. Nu kender jeg ikke omfanget af dit tab og om du ville gå i retten med kravet, men det vil nok være spørgsmålet om det er overhovedet er ham, at dommeren vil kigge på.

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 17:32

Det har jeg også gjort nu, men der er forskel på at finde og udnytte og han udnyttede i en stor grad. Tabt data etc. Jeg har politianmeldt ham, men har intet svar fået, så vil ringe til hans forældre i morgen og fortælle alvorern.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:33

Med mindre du kan dokumentere tabet, kommer du ikke langt med sådan et krav. Og uanset hvad, skal den slags igennem retssystemet. Private dummebøder er ikke lovlige :o)

Men hvis du ved du har sikkerhedsbrister, hvorfor bruger du så ikke tiden på at få dem lukket så det ikke kan gentage sig? Hvis du både har tid og penge på spil, ville det da give god mening at lukke hullerne.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 17:35

Som sagt, har jeg rettet sikkerhedsbristerne, men det har givet mig store tab, bøde økonomisk og brugermæssigt, Det er pisseirriterende mildest talt, så nu vil jeg opkræver de penge, jeg har tabt på det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)