Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med Aktier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et firma i Letland, et landbrug

Da det er vanskeligt at finde kapital, er jeg ved at overveje om jeg skal lave et aktieselskab, og sælge aktier.

Hvad skal man være opmærksom på.hvad er A aktier og hvad er B aktier.

Hvordan regner man prisen ud for en aktie.

Mi tanke er at an aktie skal koste 500.00 kr eller 1000.00 kr, men det afhænger vel af hvordan man regner prisen ud.

Alle forslag modtages med glæde

Jeg har lidt travlt da foråret nærmer sig

Mvh

Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03

Du skal ha en advokat og en revisor ind over. Jeg går ud fra det er et A/S i Letland du vil lave. 

A og B aktier er en deling hvor A aktier normalt har langt større stemmevægt end B aktier - ex din andel kunne være A-aktier og du kunne udvide med B aktier men prisfastsættelse og din mulighed for at sælge aktier? Der er nok et godt stykke vej til at få private investorer ind i at købe aktier i et landbrug i Letland og forstå prisfastsættelsen. Hvor vil du udbyde dem?

Normalt i dit fald ville jeg tro det kunne være nogle få investorer som ville være med - nogen du kendte lidt og kunne komme tæt på - men det er måske også tanken

Måske er det lettere at få nogen i Letland med, hvis det er der selskabet ligger? Er der andre A/S drevne landbrug i området kan du måske trække erfaringer fra dem?

Fat i en advokat med lidt speciale i selskabsdannelse og landbrug

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Jeg går ud fra det er et A/S i Letland du vil lave

Jeg ville overveje lave et A/S (eller aps) på det marked, hvor jeg forventer at hente kapitalen. Specielt hvis jeg satser på mange små.  Der er intet til hindrer for at at et dansk selskab ejer et lettisk firma/landbrug/selskab.

Du bør overveje at tage fat i Dansk Landbrugsrådgivning (http://www.dlbr.dk/forside.htm), som har en ræke eksperter med speciale i opstart i østeuropa.

Du skal være opmærksom på at startsomkostningerne kan blive ganske høje, hvis du bliver omfattet af prospektreglerne (men sådan er det ingen kapital er gratisSmile.

/Henrik Koudahl

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:53

Jeg må tilslutte mig de andre kommentarer: Jeg tror desværre det bliver meget svært at finde eksterne investorer til et landbrug i Østeuropa. Jeg tror de der ønsker at investere i sådanne aktiver, vil foretrække at investere i mere likvide aktiver - såsom igennem First Farms. Men held og lykke alligevel!

Nicolaj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)