Umiddelbart har jeg svært ved at se, at det skulle være et stort problem med dublicate content ved at liste sig på Kelkoo og Pricerunner.
1) Du har din produkliste på dit site, som kun afspejler dine produkter = en unik liste. Kelkoo og Pricerunner har hver især en produktliste med en masse produkter, samlet fra en lang række webshops = unikke lister (ihvertfald lister der ikke ligner din). Så der burde ikke være noget problem for dig.
2) Du har en masse individuelle sider med beskrivelser af dine varer, en for hver vare. Ofte har Kelkoo og Prioerunner ikke dette, for de sender den besøgende videre til din side, for at læse mere. I de tilfælde hvor det sker, er denne produktside krydret med anden indhold, som gør siden mere end blot en kopi af dit varebeskrivelse.
Så umiddelbart mener jeg, at du burde være in the clear.
Men lad os sige, at 10 % af dine produkter kan blive set af Google som nedprioriteret i e søgeresultat, pga. teksterne finde på andre, mere autorative sider..
Hvor mange af disse sider vil Kelkoo og Pricerunner blive foretrukket over din webshop?
Er det værd, at afskrive de kunder, du kan få fra Kelkoo og Pricerunner, for at sikre, at du ikke har den samme tekst på din side, som Kelkoo og/eller Pricerunner, når Google siger, at du blot bliver nedprioriteret i en søgning, ikke straffet for at have tekster der ligner noget fra en anden side.
Ydermere er der også muligheden at du lægger nye produktbeskrivelser op på prissammenligningsportaler og kører med nogle andre (og unikke) produktbeskrivelser på din egen side. Der er ingen naturlov der siger, at den produkttekst, du har på din side, også skal være den du lægger op på Kelkoo og Pricerunner.
For at gøre din vareside mere interessant og mere unik set ift. Kelkoo og Pricerunner, kan du også vælge at lade kunderne komme med egne anmeldelser og varen for at komme med "kød" på siden, så den del af teksten på siden, der går igen på andre sider, procentvist bliver mindre, samtidigt med at du giver en potentiel kunde værdi via det ekstra indhold, som anmeldelserne giver dig. Anmeldelserne kan du i øvrigt også fint bruge til at lodde stemningen hos din eksisterende kunder for at finde uaf af hvilke produkter, du bør udskifte (dårlige anmeldelser) og hvilke du bør fremhæve og gøre mere for at få folk til at købe (gode anmeldelser). Sidst men ikke mindst, kan du også bruge anmeldelserne som testimonials.