Jeg er ved at starte virksomhed og skal i den forbindelse bruge en webshop så jeg søger uforpligtende tilbud på det grafiske til shoppen. Jeg sidder lige nu og tester Opencart som har de fleste, hvis ikke alle de funktioner vi skal bruge, men jeg synes ikke at jeg finder nogle themes der tiltaler mig helt vildt. Der imod har nogle af dem en meget fornuftig indretning og det mener jeg så kan være udgangspunktet. Hvis jeg nu finder et gratis theme med en indretning jeg synes er passende, kunne man så som grafiker ikke "bare" give det en make-over? Lave baggrunden om, ændre skrifttypen, laver nogle nye knapper osv? Kan det gøres sådan eller hvad foreslår du selv? Jo lettere det bliver for dig, jo billigere regner jeg med det bliver for mig så jeg er åben for forslag. Det er heller ikke et krav at det SKAL være Opencart. Men umiddelbart vurderes det ikke til at være en ret omfattende opgave alt i alt. Shoppen bliver "hovedkvartet" omkring vores brand og der skal kunne føres en rød tråd direkte fra shoppen til f.eks designet af en flyer, en t-shirt, emballage ect. så man kan se tingene høre sammen (løbende opgaver du så meget passende ville være kandidat til). Indledningsvist vil jeg ikke sige så meget mere, så hvis du føler det er en opgave du kan klare og har lyst til så send mig nogle referencer og hvad du forestiller dig vi som udgangspunkt ca. ligger på prismæssigt og et forslag på hvordan det skal klares rent praktisk for lige som at åbne ballet, så kan jeg komme med nogle helt konkrete eksempler på den den retning jeg godt vil have det til at se ud, og hvad produkt det handler om og så tager vi den derfra. Men jeg kan lige så godt skrive det her med det samme, alt over 3.000 kr er i hvert fald for meget til hvad vi vurdere opgaven til indebærer. Desuden har vi ikke nogen fast deadline så vi stresser ikke, og vil tage os den tid vi mener vi skal bruge på at beslutte os. Jeg ser frem til at få nogle gode tilbud! |
Snip:Men jeg kan lige så godt skrive det her med det samme, alt over 3.000 kr er i hvert fald for meget til hvad vi vurdere opgaven til indebærer.
Du mener altså at man kan lave et komplet design og implementere det for 3000? Det lyder billigt. På trods af at vi laver billige webshops, så kunne det være at vi skulle bruge jer som underleverandør ;).
Hvis det er dit budget, vil jeg istedet anbefale at du/I kigger efter et færdigtdesignet tema og måske bare får tilpasset småting såsom logo.