Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er links fra .com domæner til .dk domæner noget værd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige begyndt på link building, og ved faktisk ikke ret meget om det. Jeg vil blive rigtig glad hvis nogen kunne fortælle mig om der er nogen værdi i links fra .com domæner til min danske side? Har det eventuelt en lavere værdi end et link fra en anden dansk side?

Jeg vil jo gerne undgå at spilde tiden :0)

Hilsen Tina

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 21:07

Links fra .com til .dk har værdi

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:14

Hej Alexander,

Er det mindre eller det samme som fra et dk. domæne? Og hvad skriver jeg i tekseten når jeg laver linket? Hvad jeg mener er, forstår Google hvis jeg i mit link fra et engelsksproget .com domæne f.eks. laver et link med teksen "gummiand" eller skal jeg istedet skrive "rubberduck"? Eller har det kun værdi at linke på selve domænenavnet?

Undskyld de mange spørgsmål, men jeg vil bare gerne være sikker på at jeg gør det rigtige..

Hilsen Tina

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:12

Links fra .com og dot alt muligt andet inkl. .dk har samme værdi som udgangspunkt.

Det er temaet på den enkelte hjemmeside, indholdet i den enkelte artikel, sproget og den geografiske placering af hjemmesiden (hostingen), der har indflydelse på linkets værdi.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, skal du skrive "gummiand", uanset hvilket site på hvilket sprog og far hvilket land, du linker fra.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:49

Kære Tina,

Der er ingen tvivl om et .com domæne giver værdien. I dit konkrete eksempel med gummiand / rubberduck, så er det danske ord Gummiand klart bedst. Men hvis du får en "danish site with rubber ducks" giver det selvfølgelig også fin værdi.

Lige et spørgsmål: Hvad hedder dit site? :-) Jeg vil meget gerne se det.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 02:06

Links fra .com domæner tæller som udgangspunkt et link fra en .dk side. Selvom at vi i Danmark er vant til at næsten alle danske sider slutter på vores CTLD (.dk), står det nemlig ikke sådan til i mange andre lande. Vi skal eksempelvis ikke længere væk end Norge, for at finde et land hvor det er svært at få fingrene i et .no domænenavn, hvis ikke man driver virksomhed. I Norge er det derfor ikke unormalt at have en hjemmeside på norsk, sluttende på .com. Og i sådanne tilfælde vil en .com side på norsk tælle lige så meget til en anden norsk side sluttede på .no.

Det samme gør sig gældende i Danmark. Driver du derfor Gummiand.com, skriver dine tekster på dansk, har dansk server, og modtager links fra andre danske hjemmesider, er din hjemmeside derfor at opfatte som dansk.

Som udgangspunkt får du linkjuice fra alle dofollowlinks, i større eller mindre grad. Spørgsmålet er derfor ikke så meget et spørgsmål om hjemmesidens TLD, men om hjemmesidens relevans. 

Værdien af et link, bliver i høj grad afgjort af om Google kan se at hjemmesiden der linker, faktisk skriver om det samme som det din hjemmeside gør. Et link til gummiand.dk fra en side der selv skriver om gummiænder, badekar og andet der ofte nævnes i forbindelse med gummiænder, er derfor firkantet set at foretrække frem for et link fra en hjemmeside om fjernstyrende racerbiler. Dermed ikke sagt at du skal sige nej til linket fra siden om fjernstyrende racerbiler - linket giver stadig værdi, bare ikke så meget som det ellers ville have gjort. Og i sidste ende tæller alle links :)

Ankerteksten spiller også en stor rolle - så var jeg dig, ville jeg ikke udelukke brugen af gode engelsksprogede sites, hvis du får muligheden for at snige et par danske ankertekster / linktekster ind. Har du kun muligheden for en engelsk ankertekst, er dette link igen værd at tage med - omend det som før ikke tæller så meget, som det ellers ville have gjort.

/ Emil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)