Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af repræsentationskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har netop oprettet et enkeltmandsvirksomhed, og har i den forbindelse allieret mig med en god ven som skal hjælpe mig med alle skatte og bogføringsopgaver. Da det er god erfaring for ham i forbindelse med hans studie, er han villig til at hjælpe mig gratis. Jeg har imidlertid insisteret på at vi som minimum går ud og spiser en gang i måneden. Mit spørgsmål er så, hvorvidt jeg kan trække dette fra på min repræsentationskonto eller om den kun er til brug i relation til kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12

Willo:
og har i den forbindelse allieret mig med en god ven som skal hjælpe mig med alle skatte og bogføringsopgaver.

Lad ham dog gøre nytte for sit måltid!Big Smile

Umiddelbart opfylder du betingelserne for at det kan kaldes repræsentation, men i mangel af aflønning af din ven kan man også argumentere for at der er tale om løn udbetalt i form af naturalier - og at din kammerat derfor skal beskattes af værdien af måltiderne.

/Henrik

Tilmeldt 2. Feb 07
Skrevet kl. 13:11

Hehe tak for svaret. Dejligt omstændigt hvis han skal beskattes for at modtage en middag.

Er der forresten nogen der har kendskab til en mere eller mindre udtømmelig oversigt/liste over hvad der kan trækkes fra i skat/moms  og hvor meget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Willo:
Dejligt omstændigt hvis han skal beskattes for at modtage en middag.

Summen af 12 middage kan jo løbe op. Pizza

Du bør derfor overveje om det ikke er en ide at kombinere det at han får en beskeden løn med en repræsentationsmiddag i ny og næ.

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:41

Willo:

Er der forresten nogen der har kendskab til en mere eller mindre udtømmelig oversigt/liste over hvad der kan trækkes fra i skat/moms  og hvor meget?

Hej Willo

Deloitte har lavet en folder, du måske kunne drage nytte af. Se nedenstående link:

www.deloitte.com/assets/Dcom-Denmark/Local%20Assets/Documents/Udgivelser/Publikationer/Beskatning_personer_selskaber_virksomheder/Skattefoldere%202011/Repraesentation_januar_2011.pdf

Med Venlig Hilsen

Camilla Bidstrup, Deloitte

Tlf. 89 25 25 25

Tilmeldt 2. Feb 07
Skrevet kl. 21:34

Storartet, tak Camillia!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)