Hej Alle sammen.
Mit først indlæg her på Amino, jeg tror det bliver til mange flere senere hen.
Jeg har lige et enkelt spørgsmål, jeg opretter her til efteråret endelig mit firma som jeg ellers har drevet i små 4 år dog på siden af et hovedarbejde, men jeg ved jeg kan leve af det og vil knokle dejligt meget med det, så har givet mig hele foråret til at forberede mig på alle de kedelige ting (oprettelse, regnskab og bare finde ud af hvad man egentligt skal gøre) og det virker på mig som om at det er meget varierende hvor meget man skal gøre alt efter hvilken branche man er i.
Det er booking og management hovedsageligt (for musik artister) som er hovedindtægten, derudover har jeg en fast eventrække på et spillested i København hvor hele døren er min, så den skal der også betales moms af, men regnskab og alt det der skal jeg nok nå til og få spurgt jer om. (grunden til den korte intro er at hvis nogen kender noget til opstart af virksomhed i branchen, så er jeg lutter øre overfor råd) mit arbejde ved jeg godt hvordan jeg skal udføre, men selvom opstarten og hvad der præcis kræves af at jeg som enkeltmandsvirksomhed hvor jeg er ejer men muligvis får en praktikant eller en provisionslønnet medarbejder sidenhen er svært for mig at overskue.
Nå men jeg kan da lige starte med et kort spørgsmål; jeg kan se på den seddel man skal udfylde at man skal skrive en branchekode ind, men jeg kan ikke helt finde en jeg synes passer til det jeg laver (booking & management for artister, samt har faste events for artister jeg ikke laver booking og management for, men dog uden at disse events foregår på den måde at det er mit eget spillested/kultursal, det er altså bare mig der er arrangør og intet andet) Men hvilken branchekode skal jeg bruge her?
Alle råd, inputs og enhver lille tanke vil der blive sat meget stor pris på!