Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Betalingsmetode Passer Bedst? Plz svar denne gang...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften til alle jer på Amino

jeg fik desværre ingen svar på mit tidligere indlæg, så jeg prøver lige igen ;)

Jeg står desværre i den situation, at jeg ikke ved hvilken betalingsmetode/model jeg skal bruge til min hjemmeside.

Hjemmesiden har et koncept, hvor betalingsdelen groft sagt går ud på, at der vil blive overført en sum penge fra en brugers konti til en andens, men med et mellemled. Dette mellemled vil holde på pengene fra bruger 1's konto et stykke tid i tilfælde af han/hun ikke acceptere/fortryder handles med bruger 2. Hvis alt går uden problemer vil mellemledet (som er mig/hjemmesiden/firmaet), overføre pengene videre til bruger 2's konto.

Jeg har ingen tidligere  erfaring med internet handel o.lign. men vil Paypal være en løsning? eller er førnævnte model dårlig?

Håber på at få nogle gode svar :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:22

inden du kommer for godt i gang, vil jeg anbefale dig, at tage kontakt til en advokat, for at høre om reglerne på området, for at sikre, at du ikke kommer i problemer med Finanstilsynet.

Det ville jo være ærgerligt, at bruge 6 mdr. på et projekt der ikke kan komme videre pga. en manglende (og muligvis kostbar) godkendelse.

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:36

Tusind tak for svaret!

jeg har dog desværre ikke mulighed for at snakke med en advokat pt.

Derfor udvider jeg nu mit spørgsmål lidt, så det lyder sådan her:

Hvilke forbehold og evt. godkendelser skal jeg søge om for at kunne håndtere mine brugeres penge på førnævnte måde?

Og hvilken betalingsform skal jeg bruge?

PS. spørg bare, hvis i ikke forstod min beskrivelse af processen.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er meget strenge regler.

Det handler om du ikke må bruge brugernes penge til driften,

Der skal være erklæring på området fra en revisor (mener det er årligt).

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

utmasx3004:
jeg har dog desværre ikke mulighed for at snakke med en advokat pt.

Vent til du har mulighed for at snakke med en advokat om det - du risikerer at lave en masse forgæves arbejde, som du kan spare dig selv for, hvis du tager tingene i rigtig rækkefølge.

MVH

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14

Enig vent på en advokat. Det lyder lidt som en type escrow du vil lave. Det er jo normalt en konto hvor penge står bundet indtil en række forhold som er forhånds aftalte, er opfyldt.

Det er generelt en ret kompliceret ting - for escrow holderen er jo ansvarlig for dels at penge findes og dels at de kun udbetales hvis alle forhold er i orden. I princippet mener jeg faktisk at Paypal gør netop det ved f.eks Ebay handler - beholder pengene indtil varen er bevist leveret og først da udbetales pengene til sælger.

Der er ikke tvivl om der skal en del godkendelser til for at man må gøre som du foreslår - og hvis det så i øvrigt er lidt det som Paypal i forvejen giver som mulighed, og så lade det gå via paypal lyder lidt som kage på kage - men VENT til du har gennemgået det med en advokat med viden på området og evt. en revisor. De penge kan du ikke spare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)